Ta dina bilder till nästa nivå: Canon lanserar EOS 760D och EOS 750D

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar två nya, imponerande instegskameror i EOS-serien,– EOS 760D och EOS 750D. EOS 750D är en perfekt kamera för att ta fantastiska bilder och filmer i Full HD och känna tryggheten i automatiska fotograferingsmetoder. EOS 760D ger användaren mer kreativ frihet för att kunna skapa riktigt imponerande resultat.

EOS 750D.jpg EOS 760D.jpg
EOS 750D EOS 760D

Enastående kvalitet
Kamerorna gör det enklare än någonsin att fånga favoritögonblicken i den kvalitet de förtjänar. Den nya kraftfulla 24,2 megapixelssensorn och Canons DIGIC 6-bildprocessor ger livfulla färger och utsökta detaljer. Med ett ISO-omfång på hela 100-12 800 levererar båda kamerorna detaljrika resultat oavsett ljusförhållanden. Flimmeravkänningen, som EOS 7D Mark II var först med, ger stor flexibilitet och konsekvent exponerade bilder i konstgjord belysning.

Med serietagning på fem bilder per sekund fångas även väldigt snabba händelseförlopp och autofokussystemet med 19 korssensorer ger knivskarp precision, oavsett motiv.

Återge din berättelse med film
Filmer spelas in i Full HD-upplösning och i MP4-format för enkel delning online. Objekten är alltid i fokus tack vare avancerad hybrid-CMOS AF III som gör det möjligt att enkelt följa ett motiv. Kompatibilitet med STM-objektiven ger tyst, jämn fokusering med överlägsen noggrannhet och hastighet. EOS 760D har också många extra kreativa inspelningslägen för filmare, som gör det enkelt att skapa unika filmer. I HDR-filmläget spelar man in stämningsfulla filmer, med detaljer både i skuggiga och skarpt belysta områden, och med Miniatyreffekt skapas en liknande effekt som med Tilt-Shift-objektiven.

Kontroll och kreativitet

EOS 760D och EOS 750D har imponerande specifikationer i kompakta kamerahus, ergonomiskt grepp och vinklingsbar LCD-skärm för fotografering i många olika situationer. EOS 760D har bekvämt placerade reglage, inklusive bakre inmatningsratt, LCD-skärm på kamerans ovansida och intelligent sökare, för snabb åtkomst och visning av både inställningar och bilder.

Enkel delining av bilder och filmer
Via Wi-Fi och närfältskommunikation (NFC) delas bilder och filmer både bekvämt och snabbt. Ladda upp de bästa bilderna till sociala nätverk eller lagra dem via molntjänster, till exempel Canons bildhanteringstjänst irista. Via närfältskommunikation är det enkelt att ansluta och överföra bilderna till en Canon Connect Station, eller till NFC-aktiverade smarta enheter.

EOS 760D – viktiga egenskaper

• Högkvalitativa bilder och filmer även i sämre ljusförhållanden
  • Kontroll över detaljerna
  • Anslut och dela dina foton och filmer enkelt via Wi-Fi och NFC