Canon presenterar EF-M 55 200mm f/4.5-6.3 IS STM - telezoomobjektiv till kompakta systemkameran EOS M.

Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar ett nytt tillskott till objektivsortimentet EF-M. Nu kommer EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM – Canons första telezoom i EF-M serien. Objektivet har designats för den kompakta systemkameran EOS M och innehåller Canons lovordade optiska prestanda, avancerad stegmotorteknik (STM) och en optisk bildstabilisator i 3,5 steg. Med brännvidd 55-200 mm är zoomen perfekt för den som vill komma närmare sina favoritobjekt.

EF-M 55-200mm f4.5-6.3 IS STM.jpg

Kom närmare
EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM kompletterar tre befintliga objektiv i EF-M-serien, som tillsammans ger en varierad brännvidd från 11-200 mm. Den nya telezoomen öppnar fler kreativa möjligheter för alla som fotograferar med EOS M – från uppseendeväckande porträtt med brännvidd 55 mm till naturbilder med 200 mm.

Ledande optiska tekniker ger fantastiska bilder
EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM  bygger på Canons unika expertkunskaper inom optik och har optisk bildstabilisator och STM-teknik för att leverera enastående detaljrikedom i stillbilder och filmer. Speciellt vid filminspelning ger STM-tekniken mjuka övergångar när fokus flyttas från ett objekt till ett annat. STM-mekanismen ger också nästan ljudlös fokusering, och resultatet blir filmer med ljudspår som fångar stämningen. Med en högeffektiv optisk bildstabilisator i 3,5 steg reduceras oskärpa som beror på kameraskakningar. Stillbilder blir skarpa när zoom används och filmerna blir stadiga.

Design för bekväm fotografering
Signaturen för objektivserien EF-M är det högkvalitativa metallhöljet och den nya telezoomen är också kompakt, lätt och enkel att ta med sig överallt för daglig användning. Inuti objektivet finns en UD-lins (ultra-low dispersion) som levererar enastående bildkvalitet i hela zoomomfånget. Objektivets icke-roterande frontlins gör det dessutom enkelt att bibehålla en konsekvent effekt när filter används, och den ständiga möjligheten till manuell fokusering ger en större kreativ frihet att justera fokus under tagning.

EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM – viktiga egenskaper:

• Närmare händelsernas centrum med EOS-M-kameran
  • Bildstabilisator ger skarpa bilder
  • Så kompakt att det kan tas med överallt
  • Jämn, nästan ljudlös STM-fokusering
  • Snabba justeringar med manuell fokusring
  • Ta högkvalitativa bilder – med skarpa detaljer och fylliga färger

EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM bilder
EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM specs [PDF, 70 KB]