Canon lanserar tre spännande IXUS-kameror i ny stil

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar tre moderna och lättanvända kompaktkameror med kraftig zoom, i fickformat – IXUS 155, IXUS 150 och IXUS 145. IXUS 155 kombinerar Canons DIGIC bildbearbetning, en 10x optisk zoom och en 20 megapixels sensor med den eleganta och berömda IXUS-designen. De enklare modellerna IXUS 150 och IXUS 145 passar alla som vill ha lättanvända inställningar, kreativa filter och högkvalitativa bilder. Bara att sikta och trycka av.

MASTER] IXUS 155 Image [MASTER] IXUS 150 Image [MASTER] IXUS 145 Image
IXUS 155 IXUS 150 IXUS 145

Lättanvända kameror med imponerande resultat
De nya IXUS-kamerorna innehåller Canons branschledande optiska expertkunskaper och dokumenterar alla speciella tillfällen i hög kvalitet.

IXUS 155 ger fantastiskt skarpa detaljer med sin högupplösta sensor, 10x optisk zoom och 20x ZoomPlus. IXUS 150 och IXUS 145 kan följa med precis överallt, tar fantastiska fotografier och har 16 megapixels sensor och 8x optisk zoom.

De smidiga kamerorna IXUS 155 och IXUS 150 innehåller Canons avancerade optiska bildstabilisator med Intelligent IS-teknik, för riktigt stadiga bilder och skarpa detaljer i alla situationer. Identifieringen sker automatiskt utifrån åtta olika scenarier, till exempel alternativet Powered IS som ger stadiga filminspelningar vid inspelning i rörelse med kraftig zoom. Intelligent IS justerar kamerans stabiliseringsläge efter den mest lämpliga inställningen och levererar tydliga och detaljerade fotografier och filmer.

Den kreativa sidan
Canons teknik Smart Auto analyserar varje motiv och väljer automatiskt rätt inställningar utifrån 32 situationer, så att fotografen bara behöver koncentrera sig på bildkompositionen. De nya modellerna har också en hjälpknapp, som förklarar kamerans viktigaste funktioner och ger snabba tips på hur den bästa bilden tas, oavsett hur erfaren fotografen är.

Många lättanvända och roliga kreativa effekter ger experimentlusta och kreativa infall. Utseendet och känslan i en bild kan förändras direkt med hjälp av effekter som till exempel Miniatyr, Fisheye och Leksakskamera. Det finns alltså möjlighet att skapa unika, originella och helt olika bilder av samma motiv.

Högkvalitativ inspelning och visning
De nya kamerorna kan också användas för filminspelning i högkvalitativ 720p HD-film. Med den speciella filmknappen växlar man bekvämt och direkt mellan stillbildstagning och filminspelning. Den 6,8 cm (2,7") stora bildskärmen ger kontroll över kompositionen av bilder och filmer och bekväm visning direkt efteråt. Ett särskilt Eco-läge i samtliga modeller utökar batterikapaciteten för att kunna fotografera och filma längre utan att behöva ladda.

IXUS 155 – viktiga egenskaper:

• 20 megapixlar för fina detaljer
  • 10x optisk zoom med supervidvinkel och 20x ZoomPlus
  • Elegant, mycket kompakt kamerahus med metallhölje
  • Intelligent bildstabilisator för skarpa foton och filmer
  • Smart Auto ger fina bilder med en enda avtryckning

IXUS 150 – viktiga egenskaper:

• 16 megapixlar för detaljrika bilder
  • 8x optisk zoom och 16x ZoomPlus för att komma närmare
  • Elegant, mycket kompakt kamerahus med metallhölje
  • Intelligent bildstabilisator för skarpa foton och filmer
  • Smart Auto ger fina bilder med en enda avtryckning