Canon introducerar specialblixten Macro Ring Lite MR-14EX II

Canon, marknadsledare inom digital bild, utökar EOS-systemet med en ny specialblixt – Macro Ring Lite MR-14EX II. Blixten är fantastiskt flexibel vid makrofotografering och för ljussättning av många olika motiv. Ljuskällorna kan styras oberoende av varandra, responsen är bättre och de egna programmeringsfunktionerna har utvecklats.

Macro Ring Lite MR-14EX II.jpg

Macro Ring Lite MR-14EX II är kompatibel med samtliga digitala systemkameror i EOS serien och har helt automatisk E-TTL II blixtljusmätning för korrekta och konsekventa exponeringar. De förbättrade fokuseringsljusen använder nya, ljusstarka och vita LED-lampor, som levererar förstärkt ljussättning jämfört med föregående blixtmodell. Allt för att underlätta fokuseringen i svaga ljusförhållanden. Macro Ring Lite MR-14EX II är otroligt flexibel. De nya blixtreflektorerna kan utlösas oberoende av varandra och har ett ledtal på 14 för unik och kreativ ljussättning vid makrofotografering.

Blixten kan också användas som trådlös optisk huvudblixt för att fjärrstyra och fjärrutlösa Speedlite-blixtar i EX-serien. Upp till tre blixtgrupper kan styras trådlöst via infraröd teknik. Egen justering av ljusförhållandena sker på den integrerade LCD panelen och ger överlägsen precision. Det finns också 12 nya funktioner för egen programmering och 3 personliga funktioner, som ger fotograferna möjlighet att justera inställningarna efter sina egna specifika och kreativa behov.

Macro Ring Lite MR-14EX II har dessutom ett flertal nya och förbättrade funktioner för ännu bättre manövreringsmöjligheter. Tack vare omarbetade kontroller kan användaren aktivera blixten via menyn på sin digitala systemkamera. Och en ny indikator visar blixtens laddningsförlopp, nu förbättrat till enbart 5,5 sekunder och nästan ljudlöst – perfekt för alla som vill fotografera skygga objekt.

Den förbättrade designen inkluderar ett nytt låsreglage så att blixten snabbt och enkelt kan fästas på EOS-kameror. Ett nytt blixtfäste i metall och en dammborttagningsmekanism gör blixten extra hållbar och pålitlig. Designen gör det också lättare att sätta på filter på objektiv.

Macro Ring Lite MR-14EX II – viktiga egenskaper:

• Ringformad blixt för flexibel ljussättning
  • Två ljuskällor som kan styras oberoende av varandra
  • Kraftfulla prestanda – ledtal 14 (ISO 100)
  • Utlöser andra blixtar trådlöst
  • LED-lampor förbättrar fokusering i svagt ljus
  • Lättanvända reglage och knappar
  • Snabb och tyst uppladdning
Produkt Rek pris inkl moms (ex moms)

Säljstart

MACRO RING LITE MR-14EX II 6300 SEK (5040 SEK) Maj 2014

För pressmaterial och högupplösta bilder besök vårt pressrum: http://www.canon.se/About_Us/Press_Centre/index.asp