Canon presenterar PowerShot SX510 HS och PowerShot SX170 IS

Canon, marknadsledare inom digital bild, utökar sin serie kraftfulla, kompakta superzoomar och presenterar PowerShot SX510 HS och PowerShot SX170 IS – två nya kameror som tar alla ännu närmare händelsernas centrum. I de kompakta kamerahusen ryms en imponerande zoomkapacitet. PowerShot SX510 HS har 30x optisk zoom och PowerShot SX170 IS 16x optisk zoom, för att fånga avlägsna objekt och få med alla detaljer.

PowerShot SX170 IS PowerShot SX510 HS

PowerShot SX510 HS
Med 30x optisk zoom ger PowerShot SX510 HS större flexibilitet och levererar skarpa resultat i hela zoomomfånget, även i svaga ljusförhållanden, medan 24 mm supervidvinkel är perfekt för fotografering av allt från böljande landskap till gruppbilder. SX510 HS använder HS System, som kombinerar en 12,1 megapixels högkänslig CMOS-sensor med en DIGIC 4-processor för att fånga den verkliga stämningen i svagt ljus och i skymning och ändå återge färger och detaljer realistiskt och med minimal oskärpa.

Med Wi-Fi-funktionen i PowerShot SX510 HS kan användare direkt från kameran dela foton och filmer via sociala medier som Facebook®, Flickr och YouTube, eller till smartphones och surfplattor via Canons gratisapp*. Via funktionen GPS via mobil kan användare lägga till platsinformation i bilder från en GPS-aktiverad smartphone eller surfplatta, och dela med sig av det exakta stället där bilden togs.

PowerShot SX510 HS tar fantastiska stillbilder, men kan dessutom spela in filmer i Full HD (1080p) med stereoljud. Kameran har också ett läge för Super slow motion-film som fångar dramatiken i snabba händelseförlopp.

PowerShot SX170 IS
PowerShot SX170 IS är kompakt och lättanvänd och har ett 28 mm vidvinkelobjektiv med 16x optisk zoom, som gör det enkelt att fotografera eller filma många olika motiv – allt från gruppbilder på en fest till närbilder på djuren under en safari. Kamerans 16 megapixels sensor ger livfulla färger och detaljrika bilder. SX170 IS kan dessutom spela in de där speciella ögonblicken i högkvalitativ HD-film.

Högkvalitativ prestanda
Båda kamerorna har Canons välrenommerade optiska bildstabilisator med Intelligent IS-teknik, som gör det enkelt att ta skarpa bilder vid längre brännvidder och i sämre ljusförhållanden.

Canons teknik ZoomPlus utökar zoomobjektivens räckvidd digitalt utanför den maximala brännvidden, och behåller ändå den höga bildkvaliteten och zoomar så mycket som 60x med PowerShot SX510 HS och 32x med PowerShot SX170 IS. PowerShot SX510 HS har dessutom en förstärkt inramningshjälp för zoom med ett nytt Auto-läge, som ser till att objekten alltid är i fokus – även om de rör sig närmare kameran eller bort från den.

Båda kamerorna har Eco-läge, som utökar batterikapaciteten och möjliggör längre fotografering. I Eco-läge kan PowerShot SX170 IS ta upp till 46 % fler bilder och PowerShot SX510 HS 32 % fler.

Omedelbar kreativitet
Smart Auto-läget i båda kamerorna identifierar upp till 32 olika motivtyper och väljer de lämpligaste inställningarna för bästa möjliga resultat. Och kreativa lägen kan användas för att förstärka en bild, skapa dramatik eller få ett unikt, roligt perspektiv. Den som vågar experimentera lite mer kan enkelt växla till helt manuell kontroll över de olika kamerainställningarna, inklusive slutartid och bländare.

PowerShot SX510 HS – viktiga egenskaper:

· 24 mm vidvinkel och 30x ultrazoom
· HS System: 12,1 MP CMOS, DIGIC 4
· Intelligent IS, förstärkt Dynamic IS
· Wi-Fi**; GPS via mobil
· Full HD, HDMI
· Stor 7,5 cm (3,0") LCD-skärm
· Smart Auto identifierar 32 motivtyper
· Inramningshjälp för zoom
· Helt manuell kontroll

PowerShot SX170 IS – viktiga egenskaper:

· 16x optisk zoom, 28 mm Canon vidvinkelobjektiv