Dokumentera allt med nya Canon PowerShot SX520 HS och PowerShot SX400 IS

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar två nya lätta kameror med superzoom – PowerShot SX520 HS och PowerShot SX400 IS – som fångar alla detaljer både nära och långt borta. Med 42x och 30x optisk zoom i mycket kompakta kamerahus dokumenteras allt i fantastisk kvalitet.

PowerShot SX520 HS.jpg PowerShot SX400 IS.jpg
PowerShot SX520 HS PowerShot SX400 IS

Zooma in på varje detalj
PowerShot SX520 HS med 42x optisk zoom är en flexibel kamera användbar till det mesta. 24 mm vidvinkelobjektiv hanterar svepande vyer och den imponerande maximala brännvidden 1008 mm fångar alla detaljer i avlägsna objekt.

Den förbättrade inramningshjälpen för zoom justerar automatiskt så att objekten bibehålls i förinställd storlek i bildrutan. Om ett objekt börjar röra sig mot utkanten upptäcker kameran detta och zoomar automatiskt ut för att hålla objektet kvar i bildrutan. När objektet närmar sig kameran zoomar den in så att ansiktet behålls i samma storlek.

Modellen PowerShot SX400 IS har en kraftfull 30x optisk zoom som fångar alla viktiga ögonblick. Med sin kompakta design är kameran enkel att ta med överallt. Det stora, bekväma greppet kombineras med imponerande brännvidd 24-720 mm – enklare än någonsin att få med allt som händer. Båda kameramodellerna är perfekta för att fotografera objekt som rör sig snabbt – kort slutarfördröjning, förbättrade algoritmer och supersnabb autofokus gör att alla händelser kommer med.

Designad för bästa resultat
Båda kamerorna har Canons optiska bildstabilisator med Intelligent IS-teknik, som ger fotograferna möjlighet att tänja på gränserna i olika situationer. Intelligent IS kan anpassa sig efter åtta olika motiv, analyserar tagningen och justerar stabiliseringsläget automatiskt efter motivet. Resultatet blir skarpa fotografier och stadiga filmer, som verkligen ger rättvisa åt alla minnen.

PowerShot SX520 HS drivs via Canons lovordade HS System, som kombinerar bildprocessorn DIGIC 4+ med en högkänslig, bakbelyst 16 megapixels CMOS sensor. Allt för att leverera skarpa och detaljerade bilder med realistiska färger, även i svagt ljus. PowerShot SX400 IS med sin 16 megapixels CCD-sensor och DIGIC 4+ är perfekt för alla tagningar – från soluppgång till solnedgång – och resultaten blir fantastiska.

Utforska kreativiteten
PowerShot SX520 HS innehåller funktionen Kreativ bild. Om man så vill, kan kameran automatiskt använda en av 46 specialeffekter, uppdelade i fyra kategorier, varje gång avtryckaren trycks ned. Kreativ Bild ger ett nytt perspektiv genom att skapa fem unika bildversioner vid tagningen. Och PowerShot SX400 IS har flera kreativa filter, inklusive Fisheye och Svartvitt.

Utmärkt ergonomisk hantering
Båda kamerorna är flexibla, lätta och utformade så att fotograferingen ska bli så enkel och bekväm som möjligt. PowerShot SX520 HS och PowerShot SX400 IS har dessutom fått en ny typ av handgrepp, med bra ergonomisk design, utformat efter EOS-kamerornas grepp och funktioner.

PowerShot SX520 HS - viktiga egenskaper :

• Dokumentera långt borta och vitt och brett med 42x zoom
  • Håll kvar avlägsna objekt i bildrutan på ett enkelt sätt
  • Stadig, bekväm tagning
  • Skapa överlägsna bilder med HS System och Intelligent IS
  • Kreativitet på ett roligt sätt
  • Spela in utmärkta Full HD-filmer med en knapptryckning
  • Lugn och ro med Smart Auto
  • Utforska allt med helt manuell kontroll
  • Få med allt som händer

PowerShot SX400 IS - viktiga egenskaper :

• Flexibel tagning, avlägset och vidsträckt med stor 30x zoom