Vidga din vy med Canons nya ultravidvinkelzoomar – EF 16-35mm f/4L IS USM och EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM

Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar två högpresterande ultravidvinkelzoomar i EF-serien – EF 16-35mm f/4L IS USM och EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM. EF 16-35mm f/4L IS USM vänder sig till experter och entusiaster och är ett högkvalitativt objektiv i L-serien med exceptionell prestanda i hela zoomomfånget. Det kompakta och lätta objektivet EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM inriktas på Canons digitala systemkameror EOS med APS-C-sensorer. Objektivet passar perfekt för alla som vill få med ännu lite mer av det som händer i varje bild. Optisk bildstabilisering och stegmotorteknik hjälper till att leverera konsekvent skarpa vidvinkelbilder och HD-filmer.

EF 16-35mm f-4L IS USM.jpg EF-S 10-18mm f-4.5-5.6 IS STM.jpg
EF 16-35mm f/4L IS USM EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM

Vidvinkel med hög precision och prestanda –
EF 16-35mm f/4L IS USM
Det här objektivet ger ännu större flexibilitet vid vidvinkeltagning – till exempel vid fotografering av landskap och arkitektur eller när utrymmet är begränsat. Med förstklassig optisk konstruktion och fast bländare f/4 blir resultatet tydligt och skarpt även under riktigt utmanande förhållanden.

EF 16-35mm f/4L IS USM är Canons första vidvinkelobjektiv i L-serien som har optisk bildstabiliseringsteknik, något som ger 4 stegs fördel jämfört med objektiv utan bildstabilisering (IS) och som ger detaljerade och klara bilder. IS-systemet är nydesignat och har flera förbättringar, inklusive gyrosensorer för större noggrannhet vid traditionell fotografering eller panorering.

Förstklassig optisk teknik och design
Canons banbrytande ringformade ultraljudsmotor ger snabb och tyst autofokusering (AF) – idealiskt vid fotografering i läget AI Servo AF. Fullständig kontroll över bildkompositionen ges via objektivets fokusring, som kan användas helt manuellt och i AF-läge. Fotografen har alltså möjlighet att finjustera fokus direkt när det behövs.

Objektivets optiska uppbyggnad levererar högsta bildkvalitet och har två UD-glas (ultra-low dispersion) som minimerar kromatiska avvikelser och eliminerar suddiga färger. Antireflexbehandlingen Super Spectra dämpar reflexer och ljusslöjor och fluorinebeläggningar på de främre och bakre linserna stöter bort och avlägsnar damm och vattendroppar. Och tack vare objektivets 9-bladiga cirkelformade bländare skapas en attraktiv bakgrundsslöja.

Objektivets design gör det lättanvänt och prestandan är professionell. Det är kompakt, lätt, ligger bekvämt i handen och ger intuitiv åtkomst till zoom- och fokusreglage.

Se och fånga mer av motivet – EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM är det perfekta objektivet för alla som vill bredda sin utrustning och få med mer i varje bild. Objektivets imponerande brännvidd 10-18 mm möjliggör många olika tagningar, från semesterbilder av exempelvis vidsträckta, böljande landskap och stadsbilder till gruppbilder i begränsade utrymmen. Objektivet är kompakt och lätt i sitt utförande.

Den optiska bildstabilisatorn i 4 steg ger konsekvent skarpt och stadigt resultat vid handhållen tagning och Canons stegmotorteknik (STM) säkerställer högpresterande autofokus vid stillbildsfotografering och tyst autofokusering vid filminspelning. Kombinerat med EOS digitala systemkameror som kan hantera AF vid filminspelning, ger STM-tekniken följande, kontinuerlig fokus, perfekt för att följa rörliga motiv och ge mjuka övergångar när fokus förändras mellan objekten. Tyst fokusering förhindrar också att oönskat ljud kommer in i filmljudspåret. Inspelat ljud återges både tydligt och verklighetstroget. EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM har både ett UD-glas och flera optimerade linsbehandlingar som levererar enastående bildresultat i alla brännvidder.

EF 16-35mm f/4L IS USM – viktiga egenskaper:

• L-seriens konstruktion och optik
  • Konstant maximal bländare f/4
  • Optisk bildstabilisator i 4 steg
  • Snabb, tyst AF
  • Fantastisk bildkvalitet
  • 9-bladig cirkelformad bländare
  • Manuell fokusering alltid möjlig
  • Minsta närgräns 0,28 m
  • Ej roterande frontlins
  • Vatten- och dammtålig

EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM – viktiga egenskaper: