En modern klassiker för reportage – nya Canon EF 35mm f/1.4L II USM

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar EF 35mm f/1.4L II USM, ett nytt vidvinkelobjektiv i L-serien för professionella fotografer som vill visa världen i sitt naturliga perspektiv. Objektivet efterträder det legendariska EF 35mm f/1.4L USM och blir först med Canons nyutvecklade BR-optik (Blue Spectrum Refractive) – för sensationell bildkvalitet vid många olika tillfällen, alltifrån nyheter och sporthändelser till bröllop.

EF 35mm f/1.4L II USM

EF 35mm f/1.4L II USM togs fram som svar på feedback från professionella Canon fotografer och innehåller flera avancerade optiska tekniker för att leverera den enastående bildkvalitet som yrkesfotografer förväntar sig av ett objektiv i Canons L-serie. Objektivet är det allra första med BR-optik, en ny och banbrytande objektivteknik utvecklad av Canon. Det organiskt optiska materialet har tagits fram på molekylnivå för att väsentligt kunna minska kromatisk aberration och producera skarpare bilder – via dess förmåga att bryta blått ljus. BR-optik finns integrerad i ett sammansatt element i objektivet. Tillsammans med Canons högpresterande linsbehandlingar, inklusive antireflextekniken SWC (Subwavelength Structure Coating), levererar EF 35mm f/1.4L II USM resultat med förbättrad kontrast och minimala reflexer och ljusslöjor.

Naturliga bilder i reportagestil
EF 35mm f/1.4L II USM är det ultimata valet för fotojournalister och för sport- och bröllopsfotografer – dess fasta 35 mm brännvidd är perfekt för att ta bilder med dokumentärkänsla. Med den breda bildvinkeln kan objekten fotograferas i sina naturliga miljöer, och utan förvrängning. Bilder med vacker bakgrundsslöja och slående porträtt skapas via den ljusstarka, 9-bladiga bländaren med kontroll över skärpedjupet och den ger också möjlighet att fortsätta fotografera när ljuset blir svagare.

För snabba händelseförlopp har EF 35mm f/1.4L II USM en ringformad ultraljudsmotor för extremt snabb och nästan tyst autofokusering. Fokusringen möjliggör alltid manuell fokusering så att fina justeringar kan ske i realtid, oavsett om det gäller stillbilder eller filmer.

L-seriens design och konstruktion
Objektivets design passar även för utmanande förhållanden och lång användning, och det har samma välrenommerade design och konstruktion som man förknippar med Canons objektiv i L-serien. Avancerade vädertåliga skyddstätningar och fluorinebeläggningar skyddar objektivet och det stabila höljet garanterar hållbarheten.

EF 35mm f/1.4L II USM – viktiga egenskaper:

• En vidvinkelsyn med naturligt perspektiv
  • Överlägsen prestanda i svagt ljus och kontroll över skärpedjupet
  • Sätter ny standard för bildkvalitet
  • Fokuserar snabbt och diskret
  • Pålitlig även i tuffa förhållanden

Rekommenderat pris inkl. moms 24000 kronor (exkl. moms 19200)
Säljstart: oktober 2015

EF 35mm f/1.4L II USM bilder