Dyk djupare in i fotovärlden med Canons robusta PowerShot D30 och fickformatskameran PowerShot S200

Canon, marknadsledare inom digital bild, utökar PowerShot-serien med två nya kompaktkameror: den robusta och vattentäta PowerShot D30 och tillskottet i S serien, PowerShot S200. PowerShot D30 är kameran för alla som gillar äventyr. Den tar undervattensbilder på djup ända ned till 25 m¹, med överlägsen bildkvalitet och naturliga färger även i svagt ljus. PowerShot S200 har enkel åtkomst till manuella inställningar, levererar enastående bildkvalitet, ryms i fickan och har många kreativa funktioner för alla som är redo att ta nästa steg inom fotografering.

[MASTER] PowerShot D30 Image [MASTER] PowerShot S200 Image
PowerShot D30 PowerShot S200

Enastående resultat med Canons bildkvalitet
Canons HS System finns i båda kamerorna och kombinerar en högkänslig sensor med en DIGIC-bildprocessor, för högkvalitativa prestationer och enastående bilder i svaga ljusförhållanden. PowerShot D30 har en 12,1 megapixels CMOS-sensor och ett 28 mm vidvinkelobjektiv med 5x zoom som fångar detaljrikedomen under ytan. PowerShot S200 är utrustad med ett ljusstarkt f/2,0 supervidvinkelobjektiv, en CCD-sensor med hög känslighet och 10,1 megapixlar, något som ger stor flexibilitet och kreativa möjligheter i utmanande situationer.

Båda kamerorna har optisk bildstabilisator som levererar skarpa bilder, och tekniken Intelligent IS använder automatiskt den mest lämpliga stabiliseringen för många olika motiv och inställningar.

Redo för nästa äventyr: PowerShot D30
Den robusta PowerShot D30 trotsar djupen och är världens enda kompaktkamera som är vattentät ned till 25 meter². PowerShot D30 är alltid redo för nya äventyr. Den är stötsäker från 2 meters fallhöjd, köldtålig ned till -10 °C och dammtät – lika perfekt för strapatser i snön som för bergsklättring eller undervattensäventyr. Kamerahuset är slitstarkt, men både tunt och lätt.

I undervattensmiljöer blir resultaten enastående. Det särskilda undervattensläget och den lättåtkomliga funktionen för egen vitbalansering gör det snabbt att justera inställningar och få naturliga färger under ytan – i en oupptäckt grotta eller på korallrevet.

Filminspelning av viktiga ögonblick
PowerShot D30 och PowerShot S200 har en speciell filminspelningsknapp, för att direkt kunna fånga alla viktiga ögonblick. Den mycket effektiva bildstabiliseringen via Intelligent IS vid filminspelningar ger ett skarpare och stadigare resultat – perfekt för till exempel terrängcykling eller skidåkning.

Kreativ kontroll på ett bekvämt sätt
Båda kamerorna innehåller Canons teknik Smart Auto, för att göra fotograferingen så enkel som möjligt. Smart Auto identifierar 32 olika scener och använder den bästa inställningskombinationen. Med PowerShot S-seriens välkända objektivring kan fotografen experimentera med ISO-justeringar och skapa sin egen stil och kameran erbjuder dessutom helt manuell kontroll för alla olika situationer.

Kamerans bakre skärm underlättar också bildkompositionen under händelsernas gång. PowerShot D30 har en ljusstark 7,5 cm (3,0") PureColor II LCD-skärm med 460 000 punkter och läget LCD-solsken för fotografering och visning i starkt solljus. PowerShot S200 har en PureColor II G-skärm med hållbart, härdat glas som gör allt tydligare vid fotografering och visning av bilder och filmer.

Hitta och dela
Med de nya PowerShot-modellerna är det enkelt att hitta och dela alla minnen och äventyr. PowerShot S200 har inbyggd Wi-Fi och kan både dela favoritbilderna på sociala nätverk och säkerhetskopiera bilderna till molntjänster, inklusive Flickr och Google Drive™.

Båda kameramodellerna kan dessutom med hjälp av GPS logga och tagga platsen där varje bild eller film togs. PowerShot D30 har en särskild GPS-enhet och i PowerShot S200 finns funktionen GPS via mobil, som arbetar med en smartphone för att tagga platser. Platserna kan sedan delas med släkt och vänner via det medföljande programmet Map Utility liksom via Google Earth. GPS-loggningsfunktionen i PowerShot D30 har låg energiförbrukning och kan spåra resvägen i alla äventyr.

PowerShot D30 – viktiga egenskaper:

• Robust kompaktkamera
  • Vattentät ned till 25 m djup
  • 12,1 MP HS System, undervattensfunktioner
  • 28 mm, 5x optisk zoom; Intelligent IS
  • GPS
  • 7,5 cm (3,0") LCD med läget LCD-solsken
  • Filmer i Full HD
  • Smart Auto (32 scener)
  • Filmsammandrag, Super slow motion-film

PowerShot S200 – viktiga egenskaper:

• Ljusstarkt f/2 objektiv och HS System med DIGIC 5