Styrka utan kompromiss: Canon PowerShot G7 X

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar PowerShot G7 X – den hittills mest kraftfulla PowerShot-kameran i fickformat. Fantastisk bildkvalitet, professionell kontroll och imponerande hastighet – direkt i handen. PowerShot G7 X ingår i Canons framgångsrika PowerShot G-serie med stor sensor, kreativ stil och möjligheter att ta enastående bilder i alla situationer tack vare den bakbelysta 20,2 MP CMOS-sensorn av 1,0 typ. I det smäckra metallhuset sitter ett förstklassigt f/1,8–2,8, 4,2x Canon-objektiv.

PowerShot G7 X.jpg

Enastående bildkvalitet i alla situationer
PowerShot G7 X har ett 24 mm ljusstarkt f/1,8–2,8 vidvinkelobjektiv med 9-bladig bländare, som klarar allt från porträtt till makrobilder och skapar attraktiva bakgrundsslöjor i tagningar med kort skärpedjup. Med den stora sensorn av 1,0-typ utmärker kameran sig i svagt ljus, återger realistiska färger och ger lågt brus, även i hastigheter som ISO 12800. Canons mest kraftfulla bildprocessor DIGIC 6 är svarsvillig och har överlägsen hastighet för att kunna hantera alla snabba händelseförlopp och fånga ögonblick på bråkdelen av en sekund.

Anpassningsbar expertkontroll
Med PowerShot G7 X blir fotoupplevelsen jämförbar med Canons systemkameror, med expertprestanda och många helt anpassningsbara funktioner som ger kontroll på högsta nivå. Kameran låser korrekt och direkt på objekt, och det supersnabba autofokussystemet innehåller 31 punkter för bred och svarsvillig täckning över hela bildrutan. Hastigheten för bildserier uppgår till 6,5 bilder per sekund och kan upprätthållas för cirka 700 bilder.

Den anpassningsbara objektivringen ger full kontroll på ett bekvämt sätt. Viktiga inställningar som bländare och slutartid kan anpassas för att få direktkontroll. På den stora, vinklingsbara pekskärmen komponeras bilden och här finns också direktåtkomst till kamerainställningarna. Touch AF innebär att fokuspunkt kan väljas direkt på skärmen – perfekt för kreativa situationer, inklusive låga vinklar och makro. Helt manuella funktioner ger fullständig kontroll över alla kamerainställningar. Fotografering i RAW-format med stöd för tagningar i flera bildförhållanden möjliggör en flexibel bildkomposition.

För blivande filmare
Testa filmningstekniken med Manual Movie – ett antal inställningar (bländare, slutartid och ISO) som kan justeras under själva filmningen för att få de bästa kreativa resultaten. Spela in i Full HD 60p och fånga stämningen även i svaga ljusförhållanden tack vare avancerad brusreducering. Intelligent IS med filmstabilisering i 5 axlar ger stadiga tagningar, även genom bilrutan eller på promenad längs gatan.

Gränslös kreativitet
PowerShot G7 X förstärker idéerna via olika avancerade kreativa lägen. Från Stjärnläge med stjärnbelyst himmel, till handhållet HDR-läge för bekväm tagning i utmanande ljusförhållanden. PowerShot G7 X har allt som behövs för att skapa unika bilder.

Dela bilder med världen direkt
PowerShot G7 X har både Wi-Fi and NFC (närfältskommunikation). Dela favoritbilderna direkt från kameran till sociala nätverk och ladda upp alla fotografier till molnet, inklusive Canons digitala bildhanteringstjänst irista. Använd NFC för att enkelt ansluta PowerShot G7 X med en smartphone och geotagga bilderna med platsinformation. Eller använd NFC för att dela bilder mellan enheter och för att fjärrstyra kameran.

Canons förstklassiga kompaktkameror
PowerShot G7 X ingår tillsammans med den populära PowerShot G1 X Mark II i Canons växande sortiment av förstklassiga kompaktkameror. Efterfrågan på kompaktkameror med stor sensor växer och Canon kommer att utöka sortimentet framöver genom att utveckla modeller med stora sensorer och kraftfulla zoomobjektiv.

PowerShot G7 X – viktiga egenskaper:

• Förstklassig kvalitet och kontroll med en kamera i fickformat
  • Fånga flyktiga ögonblick med snabb och svarsvillig hantering
  • Frihet att skapa filmer i egen stil
  • Många kreativa alternativ
  • Anslut till molnet och dela bilderna enkelt

Produkt                    Rek pris inkl moms (ex moms)        Säljstart
PowerShot G7 X        6700 SEK (5360 SEK)                     Oktober 2014