EOS M3 – kompakt systemkamera för kreativitet och kvalitet

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar EOS M3 – en kraftfull, kompakt systemkamera för fotoentusiaster som kräver förstklassig prestanda. EOS M3 har Canons oöverträffade bildkvalitet och de kontrollmöjligheter som en systemkamera ger – men i ett kompakt hus. I EOS M3 finns Canons första 24,2 megapixels APS-C CMOS-sensor och mest avancerade bildprocessor DIGIC 6, som levererar förstklassiga stillbilder och filmer i Full HD. En ny hybrid-CMOS AF III-sensor och 49-punkters autofokussystem ger supersnabb autofokus och frihet att fånga skönheten i alla rörelser. Intuitiva reglage är bekvämt placerade, objektiv kan bytas och allt ryms i ett kompakt och ergonomiskt kamerahus, som kan tas med överallt.

EOS M3

Fantastiska bilder i alla förhållanden
Med sin 24,2 megapixels sensor levererar EOS M3 skärpa, fylliga färger och utmärkande detaljer i varje bild – från stadssilhuetter och hänförande landskap till gatukonst och slående porträtt. EOS M3 utmärker sig också när ljuset blir svagare och skymningen faller. Sensorns omfattande ISO-känslighet på 100-12 800 ger livfulla, realistiska bilder med lågt brus, även i riktigt utmanande ljusförhållanden.

EOS M3 är utrustad för blixtsnabba prestationer med 49-punkters autofokussystem och innovativ och ny hybrid-CMOS AF III-teknik. Kameran fokuserar upp till 6,1 ggr snabbare än den ursprungliga EOS M-modellen. Objektet befinner sig alltid i fokus, oavsett om det gäller ett svårfångat djur under en safari eller gatuartister under ett storstadsbesök.

Inspirerar till kreativitet
EOS M3 har utrustats med det väsentligaste av EOS berömda design och med sitt smidiga grepp känns den direkt bekväm i handen. Direktåtkomst till många reglage, inklusive en ratt för exponeringskompensation, inställningsratt och programmerbara knappar, gör att kamerainställningarna kan anpassas efter fotografens egna önskemål.

Bildkompositionen blir otroligt flexibel tack vare en 7,5 cm (3,0”) stor LCD-pekskärm, som kan vinklas 180 grader uppåt och 45 grader nedåt. Tagningar kan alltså ske från alla vinklar och på pekskärmen kan man dra, nypa och svepa. Skärmen ger också åtkomst till Canons intuitiva pekmenysystem som finns på EOS systemkameror.

EOS M3 är en kamera som enkelt kan anpassas efter behoven. Den har programmerbara reglage, blixtsko för Canons Speedlite-blixtar och som tillval finns en vinklingsbar elektronisk sökare. EOS M3 är kompatibel med EF-M-objektiv och med en adapter kan man även använda hela Canons system av EF och EF-S objektiv, vilket ger stor flexibilitet.

Med Creative Assist kan EOS M3 dessutom styras från pekskärmsgränssnittet och effekterna kan förhandsgranskas i realtid vid tagningen. Inställningar som ljusstyrka, bakgrundsoskärpa, färgintensitet, kontrast, värme och filtereffekter kan ändras och kombinationer kan sparas för att användas igen när de behövs.

Skapa personliga filmer
Filmer kan spelas in i Full HD, med bildfrekvenserna 24p, 25p eller 30p och i MP4-format för enkel delning. Den avancerade hybrid-CMOS AF III-sensorn ger kontinuerlig autofokus. Mer avancerade filmare använder Touch AF för att på LCD-skärmen smidigt kunna välja autofokuspunkter även på rörliga objekt och skapa professionella effekter. Inställningen Manuell Film ger regissörskänsla, med fullständig kontroll över bländare, slutare och ISO för fantastiskt kreativa resultat.

Uppkoppling och delning
Kameran kan fjärrstyras och bilder kan överföras via inbyggd Wi-Fi och närfältskommunikation (NFC). Fjärrtagning via den nya appen Camera Connect och styrning av kamerans viktigaste funktioner är perfekt vid ovanliga situationer och lägen i unika perspektiv. Dynamisk NFC möjliggör bildöverföring med en beröring till smarta enheter, och autosynkfunktionen innebär att bilderna kan laddas upp till Canons molnlagringstjänst irista, för direkt och trygg backup.

EOS M3:

• Prestanda och kreativitet, med en EOS som kan hänga med överallt
  • Ta vara på spontaniteten med snabb fokusering
  • Ta kontroll över fotograferingen och utveckla kreativiteten
  • Filma på samma fantasifulla sätt som när du tar stillbilder
  • Fjärrstyrning av kameran och bilddelning via Wi-Fi

Produkt Rek pris inkl moms (ex moms) Säljstart