Canon presenterar CJ20ex7.8B – en lätt 2/3” zoom för 4k broadcast-kameror

Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar CJ20ex7.8B, ett lätt 2/3” 4k-zoomobjektiv för professionell broadcast-produktion med 20x zoomomfång och brännvidd från 7,8 mm till 156 mm.

CJ20ex7.8B

Det nya objektivet visades som prototyp på IBC 2015 i Amsterdam. Objektivet skapar högupplöst, uppseendeväckande 4k filminnehåll inom många olika användningsområden – till exempel sporthändelser, nyhetsreportage, dokumentärer och inspelningar av dramaserier både inom- och utomhus. Objektivet stärker Canons sortiment av 4k broadcast-objektiv för kameror med 2/3”-sensorer och blir ett tillskott till CJ12ex4.3B, ett 2/3” 4k-zoomobjektiv med världens största brännvidd.

Enastående 4k optisk prestanda
Canons långa erfarenhet inom avancerade optiska tekniker innebär att nya CJ20ex7.8B har en hög prestationsnivå och passar perfekt för användning i 4k broadcast-kameror.

Genom optimal linsplacering och exakt montering uppnås högkvalitativa bilder i 4k upplösning ända från bildens mittpunkt till de yttre kanterna. Objektivet levererar överlägsen färgåtergivning och yrkesfilmarna kan skapa tilltalande filmer med ultrahög upplösning.

CJ20ex7.8B har en inbyggd 2x extender, som även vid tagning med 312 mm levererar överlägsen optisk prestanda som stöd för 4k broadcast-kameror.

Lätt och flexibelt – uppfyller broadcastingbranschens behov
Objektivet ger exceptionell rörelsefrihet med en kompakt och lätt design, är enkelt att frakta och underlättar tagning när kameran placerats på axeln.

CJ20ex7.8B bilder
CJ20ex7.8B Specifikationblad [PDF, 44 KB]