Canon sponsrar ELLE-galan 2012

Den 13:e januari firar ELLE-galan 15-årsjubileum på Grand Hôtel i Stockholm. Canon går nu in som partner för galan och sponsrar även utmärkelsen till Årets modefotograf med ett speciellt pris till vinnaren.

-          Detta samarbete är känns som ett riktigt prestigeuppdrag. Att särskilt uppmärksamma priset till Årets modefotograf känns extra kul och relevant för Canon, säger Helen Iwefors Häggblom, kommunikationschef på Canon Svenska. Vi ser också på sponsorskapet som en möjlighet för oss att skapa relationer med modeintresserade personer där vi ser ett enormt växande intresse för foto.

Canon har under de senaste åren engagerat sig i flertalet modesamarbeten runt om i Europa. Bland annat sponsrar Canon sedan sex år tillbaka Fashion Week i London, Milano och Paris. Under ELLE-galan i Stockholm kommer Canon att sätta upp en fotostudio på plats där alla deltagare som vill kan föreviga sin kväll.

Helen Iwefors Häggblom fortsätter:

-          Modefotografi står för innovation och skapande, vilket också överensstämmer med Canons arbete. Den passion och drivkraft som vi ser hos dessa människor bakom kameran gör dem självklart till en intressant målgrupp för oss – alla från proffsfotografen i studion till den enskilda modebloggaren som använder våra produkter.

Vinn biljetter till galan

Inför galan anordnar Canon en fototävling där en person kan vinna två biljetter till ELLE-galan. För att vara med och tävla ska man skicka in en bildserie med minst tre bilder som visar vad mode representerar för tävlingsdeltagaren. Canon förser även vinnaren med en IXUS 230 HS kamera för att dokumentera galan och sedan skriva ett reportage om sina upplevelser från kvällen. Reportaget publiceras sedan på Canons hemsida och Facebooksida. Vinnaren presenteras på Canons hemsida en vecka före ELLE-galan äger rum. Tävlingen startar idag måndag den 19 december på Canons hemsida.

För mer information, kontakta:
Helen Iwefors Häggblom, Pressansvarig
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se