Canon firar produktionen av 250 miljoner digitalkameror och även förstaplatsen för försäljning av systemkameror – för 11:e året i rad

Canon, marknadsledare inom digital bild, meddelar att de fortfarande har den globalt största försäljningsandelen på marknaden för systemkameror¹ – för 11:e året i rad². Samtidigt har Canon uppnått ännu en milstolpe, med tillverkningen av 250 miljoner kompaktkameror och systemkameror³.

PowerShot G1 X Mark II (Large) EOS 70D FSL w EF-S 18-135mm IS STM
PowerShot G1 X Mark II EOS 70D

Bland produkterna som bidrog till detta kan nämnas EOS 70D, med Canons unika teknik Dual Pixel CMOS AF, och den välrenommerade IXUS-serien med sin eleganta design som blev trendsättare för kompakta digitalkameror.

Ända sedan tillverkningen av sin första digitalkamera i mitten av 90-talet har Canon utnyttjat sina erfarenheter och expertkunskaper för att stå i framkant för teknisk utveckling och vara marknadsledande inom digital bild. Med ett starkt produktsortiment, nyligen kompletterat med det nya flaggskeppet för digitala kompaktkameror – PowerShot G1 X Mark II – fortsätter Canon leverera funktionsrika och innovativa produkter och tjänster för att både yrkesfotografer och amatörer ska ges möjlighet att uttrycka sina kreativa sidor och skapa visuella minnen.

¹Digitala systemkameror och kompakta systemkameror
²Baseras på en undersökning gjord av Canon, för perioden 2003-2013
³Gäller 31 januari 2014