Canon firar produktion av 70 miljoner EOS kameror

Canon, marknadsledare inom digital bild, har uppnått ännu en milstolpe i tillverkningen. Produktionen av analoga och digitala EOS-kameror med utbytbara objektiv har nu passerat 70 miljoner enheter. EOS-serien introducerades 1987 och den här milstolpen markerar den hittills snabbaste produktionsperioden i EOS historia: i oktober 2012 nåddes 60 miljoner enheter och bara 1 år och 4 månader därefter har Canon passerat 70-miljonersstrecket.

Eos 70D.jpg 70 million.jpg

Bland de kameror som bidrog till detta under det senaste året var EOS 70D, med Canons innovativa teknik Dual Pixel CMOS AF, och den nätta och kraftfulla modellen EOS 100D, med extremt höga prestanda i ett otroligt kompakt och lätt kamerahus.

Canon engagemang för att förse sina kunder med det allra bästa inom bildhantering fortsätter oavbrutet, och med de innovativa produkterna ska fotograferna ges möjlighet att dokumentera och dela sina berättelser i bästa möjliga bildkvalitet, oavsett kunskapsnivå.

För pressmaterial och högupplösta bilder besök vårt pressrum: http://www.canon.se/About_Us/Press_Centre/index.asp

Pressarkiv