Canon utvecklar en ny enhet för lagring av fotografier – enligt ett helt nytt koncept

Canon, marknadsledare inom digital bild, utvecklar en ny fotolagringsenhet — under arbetsnamnet Cross Media Station — för enkel visning av högkvalitativa fotografier och filmer tagna med digitalkameror.

photo-storage device.jpg

Enheten återspeglar Canons nyckelbegrepp för digitalkamerorna — hög hastighet, bekväm hantering och hög bildkvalitet. Med Cross Media Station kan alla spara och använda sina fotografier och filmer på ett enkelt och tryggt sätt.

Via NFC-teknik (närfältskommunikation) överförs bilder och filmer enkelt från en kamera, sparas på Cross Media Station och kan sedan visas i hög kvalitet på en TV-skärm. Om Cross Media Station ansluts till ett nätverk kan man bland många andra funktioner enkelt dela foton och filmer och skriva ut bilderna på en skrivare. Specifikationer, kostnad, lanseringsdatum och annan information kommer att meddelas senare.

Canon fortsätter att bredda foto- och filmupplevelserna via nya tekniker och produkter som uppfyller användarnas förväntningar.

För pressmaterial och högupplösta bilder besök vårt pressrum: http://www.canon.se/About_Us/Press_Centre/index.asp

Pressarkiv