Canon lanserar designväska till IXUS 10-års jubileum

Stockholm 24 november 2010 – Canons populära digitala kompaktkamera IXUS fyller 10 år i år och födelsedagspresenten blir en speciellt framtagen väska, designad av Cajsa Bratt. IXUS har blivit känd som kameran för den mode­medvetne fotografen och hur bättre bära med sig sin kompaktkamera än i en unik, specialdesignad väska?

Fotografering har blivit en mycket populär hobby bland gemene man och en helt ny intressegrupp som på senare tid har vuxit fram är unga, mode- och trendmedvetna män och kvinnor som lever och andas mode.

Canons kompaktkamera IXUS har blivit lite av en ikon, och för att fira kamerans tio år på marknaden har Canon tagit fram en unik accessoar i form av en trendig kameraväska.

– IXUS som kamera är redan etablerad för design- och modeintresserade och därför finns det en tanke kring skapandet av den nya väskan som en snygg accessoar snarare än en vanlig kameraväska, säger Helen Iwefors Häggblom, kommunikationschef på Canon Svenska AB.

Väskan är nätt och smidig och bärs enkelt över axeln eller runt halsen. Medan utsidan är klassiskt designad i svart äkta skinn med detaljer i guld, bär även insidan designern Cajsa Bratts avtryck. Det svartvita fodret är specialdesignat av Bratt, som tidigare bland annat designat textilmönster för Ljungbergs, Åhléns och Björn Borg.

Canon IXUS finns i ett flertal versioner och utformanden, men samtliga modeller passar i den smäckra designväskan och följer tacksamt med oavsett om dess användare besöker modeveckan, går på en livlig konsert eller åker på bilsemester genom Europa.

Väskan kommer bland annat att finnas till försäljning hos de stora teknikkedjorna.

Pris: 399 kr inkl moms.

För mer information, kontakta:
Helen Iwefors Häggblom, Pressansvarig
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se