Canon samlar folkets minnen

Canon bjuder in till fototävling med tema kungligt bröllop. Tävlingen handlar om folkets bilder och minnen från bröllopsdagen den 19 juni. De bästa bilderna sätts samman i en exklusiv bok till brudparet och den bästa love storyn vinner en Canon EOS 550D.

På lördag klämtar bröllopsklockorna i Storkyrkan i Stockholm och kronprinsessan Victoria och Daniel Westling skrider till altaret. Miljontals människor kommer att följa det historiska bröllopet. Det innebär också att det kommer att finnas miljontals fina minnen från denna historiska händelse.

För att samla dessa minnen bjuder Canon in till en tävling som går ut på att de som följer bröllopet får möjlighet att skicka in sitt bästa foto och berättelsen bakom bilden till tävlingsajten på Aftonbladet. Det handlar om att berätta sin story i bild och ord från den 19 juni 2010, dagen när mannen av folket äktade kronprinsessan. Huvudsaken är just att dokumentera en story om kärlek, Daniels och Victorias eller någon helt annan. Det betyder också att man inte måste finnas på plats i Stockholm för att delta. Alla som följer festligheterna hemifrån eller kanske är på ett helt annat bröllop kan också delta!
Inskickade bilder kommer att visas i bildspel på Aftonbladets bröllopssajt och en jury kommer att utse de bästa bilderna (med tillhörande berättelser) från dagen. De vinnande bilderna kommer sedan att sättas samman till en exklusiv bok som överlämnas till brudparet från Canon, Aftonbladet och inte minst Svenska Folket. Den bästa bilden med tillhörande story vinner också en Canon EOS 550D.
För mer information, kontakta:

Helen Iwefors Häggblom, Pressansvarig
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se

Om företaget Canon
Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2100 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 140 000 anställda - varav drygt 15 000 i Europa - och omsätter cirka 300 miljarder kronor. Ca 9% av omsättningen år 2009 investerades i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Mer information om Canon finns på www.canon.se