Canon släpper guidebok för videokameror

Canon lanserar boken Bättre Filmer med Canon LEGRIA-videokameror för alla som vill bli bättre på att filma. Boken är skriven av journalisten Jukka Kolari och innehåller många handfasta tips för videoupptagning samt redigering, presentation och distribution av video.

Digitala videokameror har gett hemanvändaren tillgång till bildkvalitet på professionell nivå. Marknaden för HD-kameror växer, allt fler konsumenter efterfrågar den senaste tekniken. Även om videokamerans tekniska bildkvalitet är av bästa slag har Canon märkt att många användare önskar att de skulle kunna göra bättre videofilmer. Boken Bättre filmer med Canon LEGRIA-videokameror är den perfekta guiden för den som vill få handfasta tips och råd för att få ut mer av sitt filmande.

Hilde Ekroll Heurlin, produktchef på Canon Svenska berättar:
- Filmer är levande minnen och en källa till glädje som många vill dela med sig av. Vi på Canon vill inspirera alla som redan filmar eller vill börja göra det. Med den här boken hoppas vi förmedla tips och information som gör att användaren får ut så mycket som möjligt av sin digitala videokamera.

Den nya boken, som skrivits av journalisten Jukka Kolari, ges ut i flera europeiska länder. Jukka Kolari var även med och författade succéboken Bättre bilder med Canon EOS digitala systemkameror, som nu säljs världen över.

Värdefulla tips på ett tydligt och illustrerande sätt
Bättre filmer med Canons LEGRIA-kameror berättar på ett lättförståeligt sätt hur den som filmar kan förbättra sina videoupptagningar. Boken ger också många värdefulla tips för redigering, presentation och distribution av video på ett tydligt och illustrerande sätt.

Boken går även igenom motiv- och exponeringsprogrammen samt de omfattande inställningsmöjligheterna i Canons LEGRIA-kameror. Dessutom förklarar den vilka extra tillbehör det lönar sig att skaffa för olika situationer. Förutom Canon LEGRIA-videokameror, går det utmärkt att tillämpa de allra flesta av bokens exempel även på andra digitala videokameror. Längst bak i boken finns en ordlista där de viktigaste termerna inom videofilmning förklaras.

Bättre filmer med Canon LEGRIA-videokameror finns hos utvalda Canon återförsäljare och kostar 399 kronor.

För pressmaterial och högupplösta bilder se nedan.
För mer information, kontakta:
Roel Lammers, Produktchef foto & video
E-post: roel.lammers@canon.se