Canon bjuder in dig till 'Come and See' – nya produkter visas på photokina 2014

Canon, marknadsledare inom digital bild, visar sju nya, spännande produkter och tjänster på Photokina, världens största fotomässa. Dessutom blir det en förhandstitt på Canons nya Cross Media Station. Bland de nya produkterna finns en digital systemkamera för fotoentusiaster, den i dagsläget mest kraftfulla PowerShot-kamera i fickformat och nästa utveckling av irista, Canons molnbaserade bildhanteringssystem. Sortimentet understryker Canons engagemang för innovation och för sina kunder och här ges nya verktyg så att alla kan dokumentera och dela världen på sitt eget sätt.

EOS 7D Mark II.jpg PowerShot G7 X.jpg irista updates.jpg
EOS 7D Mark II PowerShot G7 X irista updates
PowerShot SX60 HS.jpg
PowerShot SX60 HS
EF-S 24mm f2.8 STM.jpg EF 24-105mm f3.5-5.6 IS STM.jpg EF 400mm f4 DO IS II USM.jpg
EF-S 24mm f/2.8 STM

EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM EF 400mm f/4 DO IS II USM

• EOS 7D Mark II är en revolutionerande snabb, ny systemkamera med klassledande prestanda och styrka:
    • Fångar händelserna på bråkdelen av en sekund, tar hela 10 bilder per sekund utan att upplösningen påverkas och sätter ett nytt riktmärke för hastighet och styrka med 65-punkters AF-system med korssensorer* och ”Dual DIGIC 6”-processorer
    • EOS 7D Mark II ger fantastiska bilder med enastående detaljer även i utmanande ljusförhållanden. Kameran har en helt ny RGB+IR mätningssensor på 150 000 pixlar och en nydesignad 20,2 megapixels APS-C CMOS-sensor med ett ISO-område på 100–16000
    • Kameran är fantastiskt anpassningsbar, med helt programmerbara reglage och en ny sökare som täcker 100 %
    • EOS 7D Mark II har också ett antal filmfunktioner av professionell standard, inklusive inspelning i Full HD 60p, okomprimerad HDMI-utgång och tekniken Dual Pixel CMOS AF

• För alla som letar efter kompromisslös bildkvalitet och en kamera i fickformat är PowerShot G7 X den perfekta följeslagaren, med professionell kontroll och snabb, svarsvillig hantering:
    • PowerShot G7 X är Canons första kamera med en bakbelyst 20,2 megapixels CMOS-sensor av 1,0-typ – och levererar exceptionella resultat i alla olika situationer
    • Kameran bygger vidare på den välrenommerade PowerShot G-serien och har ett förstklassigt, ljusstarkt f/1,8–2,8, 4,2x Canon-objektiv i ett smäckert metallhus
PowerShot G7 X ingår tillsammans med den populära PowerShot G1 X Mark II i Canons växande sortiment av förstklassiga kompaktkameror. Efterfrågan på kompaktkameror med stor sensor växer och Canon kommer att utöka sortimentet framöver genom att utveckla modeller med stora sensorer och kraftfulla zoomobjektiv.

• Utifrån kundernas feedback, och som en del av den fortsatta utvecklingen av irista, kommer flera nya funktioner att presenteras, bland annat:
    • Fullständig integrering med Canons Wi-Fi-kompaktkameror och systemkameror – tillgängligt redan idag
    • Från december 2014 kan plattformen användas tillsammans med iOS- och Android-surfplattor och speglar iristas PC-funktioner, men med ett gränssnitt som är utformat för att visa bildbibliotek på de flesta populära surfplattorna
    • Integrering med Adobe™ Lightoom, så att användare direkt kan ladda upp och synkronisera Lightroom-redigeringar i irista – även detta blir tillgängligt från december
    • Lagom till jul introduceras en fotobokstjänst. Tryckta böcker kan skapas och beställas direkt i irista. Dessutom kommer det att finnas möjligheter att skriva ut bilderna direkt från irista.

• Nya PowerShot SX60 HS med hela 65x zoom i sitt kompakta och ergonomiska kamerahus är snabb, flexibel och byggd för att fånga allt som händer på avstånd:
    • Canons kompaktkamera med den mest kraftfulla optiska zoomen
    • Filmning i Full HD, 60 bilder per sekund och manuell kontroll ger frihet att ta imponerande filmer

• EF-S 24mm f/2.8 STM är Canons första lätta 24 mm EF-S-objektiv – portabelt, lätt och perfekt för att dokumentera resan, eller för diskreta bilder på släkt och vänner vid sociala tillställningar
  • EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM är ett nytt 24-105 mm zoomobjektiv. Ger optimal prestanda tillsammans med Canons systemkameror i fullformat. Med ett flexibelt zoomomfång fångar du många olika motiv och fokuseringen sker jämnt och tyst tack vare stegmotor- och bildstabiliseringsteknik
  • Nya EF 400mm f/4 DO IS II USM är Canons senaste superteleobjektiv, perfekt för alla som vill ha kompakt och lätt design utan att behöva kompromissa med räckvidden. Objektivet innehåller Canons unika tredje generations diffraktiska optiska teknik och en helt omarbetad optisk uppbyggnad, som ger enastående resultat oavsett om det gäller natur-, sport- eller nyhetsfotografering
  • På Photokina får besökarna också en förhandstitt på Canons Cross Media Station, en kommande produkt som omfattar Canons vision för en uppkopplad framtid. Med inbyggd lagringsplats och Internet-åtkomst och möjlighet att överföra foton via NFC (närfältskommunikation) kommer dina bilder alltid att vara tillgängliga direkt.
Du kan följa alla Canons aktiviteter på Photokina via den officiella kanalen Canon Europe YouTube, där ett sammandrag över dagens händelser visas. Ett annat alternativ är live via Facebook eller på  Twitter, @CanonPhotokina / #CanonPhotokina.

* Antal tillgängliga AF-punkter, korssensorer och dubbla korssensorer varierar beroende på objektiv

Produkt
Rek pris inkl moms (ex moms)
Säljstart