Upplev och dela photokina 2014 med Canon

Canon, marknadsledare inom digital bild, deltar med sin mest interaktiva inramning någonsin på photokina 2014, världens största fotomässa. Canons mässprogram hjälper fotograferna fördjupa sig i de senaste teknikerna och besökarna erbjuds en digital bildhanteringsupplevelse som sätter strålkastarljuset på Canons branschledande produkter och tjänster.

photokina 2014.jpg

Canons monter på photokina 2014 handlar om själva vägen för att fånga ett ögonblick eller ett minne. I ett öppet område där besökarna strövar omkring inbjuder Canon dem att anta utmaningar – med hjälp av experter som visar vägen. Evenemanget sträcker sig långt utöver enkla praktiska demonstrationer och inriktar sig helt på upplevelsen av Canons produkter.

Canons världsberömda fotoambassadörer håller också presentationer i montern. Bland presentatörerna finns landskaps- och resefotografen David Noton, fotojournalisten och dokumentärfilmaren Ulla Lohmann och actionfotografen Richard Walsh. Alla ger förstahandsinformation om hur Canons produkter hjälper dem realisera sina individuella visioner. Canon Explorer Jörg Kyas åtar sig dessutom interaktiva utmaningar uppställda av besökarna – ett unikt sätt för entusiaster att lära sig om nya stilar och tekniker.

Canons skräddarsydda plattform för bildhantering och delning, irista, demonstreras också och påvisar Canons engagemang för att främja alla de möjligheter som digitala tjänster öppnar. Med hjälp av pekskärmar i montern kan besökarna dessutom gå runt och titta på Canons utrustningar och sätta samman sin egen virtuella tillbehörsväska.

”För oss handlar photokina 2014 om att kunderna ska kunna fördjupa sig i en värld av spännande bildhanteringsmöjligheter”, säger Alessandro Stanzani, chef för Consumer Imaging, Canon Europe. ”Vi skapar en realistisk miljö som utmanar besökarna att tänka ett steg till i sitt fotograferande. På photokina uppmuntrar vi fotoentusiasterna och visar det allra bästa inom Canons innovativa produkter och tjänster”

Besökarna ges också möjlighet att hålla kvar sina upplevelser via Canons Live Pass RFID-kort, där de kan scanna monterns olika nyckelpunkter och skapa en souvenirplats, skräddarsydd efter eget intresseområde, att referera till efter mässan. Alla som inte har möjlighet att komma till mässan kan använda Canon Europes YouTube-kanal https://www.youtube.com/CanonEurope, där ett sammandrag över dagens händelser visas. Ett annat alternativ är live via Facebook https://www.facebook.com/canonatphotokina eller på Twitter, @CanonPhotokina / #CanonPhotokina. En virtuell rundtur finns också på Canons speciella photokina-webbplats www.canon.de/photokina.

Canons monter finns i Hall 3.2. Registrering för deltagande kan göras på: www.canon.de/photokina.

Pressarkiv