Visa upp din kreativitet med Canons nya PowerShot- och IXUS-kameror och PIXMA PRO-skrivare

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar ett antal nya modeller i produktserierna PowerShot, IXUS och PIXMA PRO – PowerShot SX410 IS med kraftig zoom, den eleganta IXUS 275 HS och de nya skrivarna PIXMA PRO-100S och PIXMA PRO-10S.

PowerShot SX410 IS IXUS 275 HS PIXMA PRO-100S PIXMA PRO-10S

PowerShot SX410 IS – kom riktigt nära viktiga ögonblick
PowerShot SX410 IS  kombinerar en fantastisk 40x optisk zoom och 80x ZoomPlus-teknik i ett litet kamerahus och fångar objekten både nära och fjärran. Teknikerna i sensor och processor ger enastående detaljrikedom och tydlighet och oskärpa minimeras tack vare intelligent bildstabilisering. Flera olika automatiska lägen och kreativa filter, finns till hands för att sporra kreativiteten och med en knapptryckning växlar man till filminspelning i HD-kvalitet. PowerShot SX410 IS har ett bekvämt ergonomiskt grepp som ger större stabilitet när man zoomar in på avlägsna objekt.

IXUS 275 HS – den perfekta följeslagaren
Nya  IXUS 275 HS  hänger med på äventyr eller utekvällar och ser till att alla ögonblick dokumenteras i en kvalitet de förtjänar. Med IXUS ikoniska utformning– en tunn design och ett attraktivt metallhus som enkelt får plats i fickan – behöver IXUS 275 HS inte kompromissa med funktionerna. Canons tekniker i kombination ser till att fotografierna håller enastående kvalitet, oavsett ljusförhållanden. Med trådlös fjärrtagning via Canons nya app Camera Connect kan fotografen själv delta i gruppbilden eller undvika att störa under viktiga ögonblick. Kameran kan till och med styras från en smartphone.

Tack vare kamerans olika anslutningsmöjligheter är det enkelt att dela bilderna med släkt och vänner eller till andra enheter. Med dynamisk närfältskommunikation (NFC) och Wi-Fi kan bilderna visas och lagras på Canon Connect Station CS100, överföras till smarta enheter eller laddas upp till Canons molnlagringstjänst irista, eller till sociala medier.

Lyft fram resultaten med skrivarna PIXMA PRO-100S och PIXMA PRO-10S
De nya  PIXMA PRO-100S  och  PIXMA PRO-10S  ersätter Canons befintliga skrivare PRO-100 respektive PRO-10 och har många nya anslutningsmöjligheter för att enkelt kunna skriva ut och lyfta fram alla detaljer.

PIXMA PRO-100S använder 8 färgämnesbaserade bläck för att i hög hastighet kunna producera livfulla, högkvalitativa utskrifter upp till format A3+. PIXMA PRO-10S har ett pigmentbaserat bläcksystem med 10 separata bläck och Canons Chroma Optimiser, som ger riktigt högkvalitativa utskrifter, svart med hög täthet och utökad hållbarhet.

Med dessa modeller är det enkelt att ansluta och skriva ut. Skriv ut från molnlagringstjänster som DropBox™, Flickr™ Facebook™, Google Drive och One Drive, direkt från Canons PIXMA Cloud Link, eller välj att skriva ut via Wi-Fi, Ethernet, PictBridge eller mobiler och surfplattor.

PIXMA PRO-100S och PIXMA PRO-10S är även kompatibla med Canons nya app Pro Gallery Print, så att man från en surfplatta kan ansluta till molntjänster för foto och video – Zenfolio och SmugMug.

Produkt Rek pris inkl moms (ex moms) Säljstart
PowerShot SX410 IS 2700 kr (2160 kr) februari 2015