Sky väljer Canons skärm för 4k efterbearbetning

Canon, marknadsledare inom digital bild, meddelar att Sky kommer att använda Canons professionella referensdisplay DP-V3010 i sina Mistika-efterbearbetningssystem.

DP-V3010

Sky utrustar sina tre ”high-end suites” med Canons professionella referensdisplay, som levererar fantastisk 4k-upplösning tillsammans med verklighetstrogen färgåtergivning. Bildprocessorn i DP-V3010 är specialutvecklad, designad och tillverkad av Canon.  Den ger en konsekvent ljusstyrka och färg över hela skärmen vid efterbearbetningen.

Chris Johns, Chief Engineer på Sky, Broadcast Strategy, kommenterar: ”Vi strävar alltid efter att ge våra tittare program av högsta kvalitet. Det betyder att vi använder den allra bästa utrustningen. Vi är ledande inom efterbearbetning och därför är det viktigt att vi använder den bästa utrustningen i den processen. Då kan vi leverera den höga standard som våra kunder med all rätt förväntar sig av Sky.”

Cara Cheeseman, Senior Operations Manager for Entertainment and Creative på Sky, tillägger: ”Våra Mistika-system finns i centrum av vårt arbetsflöde och de exceptionellt avancerade färggraderingsfunktionerna kräver skärmar som gör det möjligt för oss att redigera film korrekt. Vi har testat många av 4k-skärmarna på dagens marknad och Canons DP-V3010 presterade bäst för våra produktionsbehov.”

DP-V3010 har en upplösning på 4096 x 2560 och det innebär att dess IPS LCD-display kan visa äkta DCI 4k-video (4096 x 2160) utan någon skalning. Referensdisplayen på 30 tum ger också en bred 178° betraktningsvinkel för hela produktionsteamet – perfekt för arbetsintensiva produktionsstudior som Skys Mistika Posts, där bred betraktningsvinkel för flera användare inte får innebära försämring av färg eller kontrast.

Under arbetet bibehåller DP-V3010 hög färgnoggrannhet genom att automatiskt korrigera förändringar i färg och ljusstyrka med tiden, något som garanterar stabil visning och hög tillförlitlighet.

I Canons monter på IBC i Amsterdam i år kommer DP-V3010 att visas i Hall 11, monter E50. Mer information finns på: http://cpn.canon-europe.com/content/news/canon_at_ibc_2014.do

bilder
DP-V3010_SkyBroadcasting-12 [ZIP, 1.8 MB]