Canon satsar på närproducerad sommarkampanj

Stockholm, 2010.06.14 Canon satsar i sommar på en för Sverige skräddarsydd sommarkampanj. Med hjälp av Svenska mediebyrån PHD och reklambyrån Locomotiv lanserar Canon ett semestererbjudande i resandets tecken. Allt idéarbete och kampanjmaterial är framtaget och producerat på hemmaplan.

Canon Svenska satsar på att göra en svenskproducerad sommarkampanj i år och gör det med besked. Med hjälp av mediebyrån PHD har Canon, i en statistiskt säkerställd undersökning, tagit reda på vilken typ av extraerbjudanden de svenska konsumenterna helst vill ha från Canon vid en sommarkampanj.

Svaret blev ett rungande "reseerbjudanden" och Canon har därför tagit fram en lokal sommarkampanj utöver det vanliga. Erbjudandet innebär att konsumenter vid köp av en Canon-kamera får 1000 SEK i reserabatt, lagom till sommarsemestern. Annika Ferlin, Marknadschef på Canon, berättar mer om kampanjen: 

- Fotointresset bland svenskarna är större än någonsin. Sommaren är en extra intensiv fotoperiod och den perioden på året då vi säljer mest kameror. Det är under en sådan period kul att kunna erbjuda något extra till kunderna. Årets sommarerbjudande innebär att den som väljer Canon både får en premiumkamera och dessutom en extra resekassa på 1000 kr på köpet. Det känns extra bra att veta att kampanjen uppfyller den genomsnittlige kamerakonsumentens önskemål och att vi dessutom särskiljer oss markant från alla olika priskampanjer som kommuniceras i elektronikhandeln under perioden. Extra roligt är såklart att allt är framtaget och producerat i Sverige tillsammans med våra svenska byråer Locomotiv och PHD.

Fokus kommer att ligga på butik och e-handel. Bland annat kommer återförsäljare såsom Dustin, MediaMarkt, Expert och drygt 60 fotofackhandlare att göra reklam för erbjudandet.

Kampanjen löper till och med 31 juli och kommer att synas på 350 stortavlor i Stockholmsområdet samt i de större rikstidningarna både online och i print samt en radio spot på Spotify.

Ett naturligt steg har också varit att investera i sökordsoptimering kopplad till kampanjen. Reserabatten kommer att gälla på Resecity i Sverige, Big Travel i Danmark, Via Travel i Norge och Lomamatkat i Finland.

spacer
					image