Alla bilder på samma ställe – Canon presenterar Connect Station CS100

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar Connect Station CS100, en unik fotolagringsenhet där man snabbt och enkelt sparar, visar och delar fotografier och filmer – på ett enda och enkelt tillgängligt ställe.

Connect Station CS100

Överför favoritögonblicken enkelt, från kameror och smarta enheter
Connect Station CS100 fungerar som ett centralt hemmanav som lagrar upp till 1 terabyte. Att leta efter bilder på minneskort eller andra enheter blir nu ett minne blott. Med ett enkelt handgrepp importeras alla fotografier och filmer från Canons kameror och videokameror som har närfältskommunikation (NFC)[1].

Bilder kan också överföras till Connect Station CS100 från många andra enheter. Bilder tagna med andra kameror kan importeras via en USB-anslutning[1], eller direkt från ett minneskort[2]. Spontana tagningar från smartphones eller surfplattor kan överföras via Wi-Fi, via en webbläsare, och det blir nu enklare än någonsin tidigare att kunna samla alla bilder eller filmer på ett enda ställe.

Visa och hantera bilderna på storskärm
Efter lagringen är Connect Station CS100 den perfekta enheten för att visa favoritögonblicken för nära och kära. Connect Station CS100 kan anslutas till TV-skärmar via HDMI och bilderna visas i Full HD-upplösning. Ett annat sätt är att trådlöst visa albumen på en smartphone, surfplatta eller dator via en webbläsare.

Med Connect Station CS100 är det också enkelt att via TV:n organisera bildbiblioteket – använd den infraröda fjällkontrollen för att se bilderna i datumordning eller skapa album med särskilda teman.

Byggd för att dela
Släkt och vänner kan också ta del av alla äventyr, oavsett var någonstans de befinner sig. Connect Station CS100 använder CANON iMAGE GATEWAY för enkel delning av bilder och filmer till sociala medier – liksom till irista, Canons molnbaserade plattform för bildhantering. Album kan också skickas i full upplösning för delning till andra Connect Stations CS100. Och de lagrade bilderna kan till och med skrivas ut utan att någon dator behövs – via en skrivare med PictBridge och stöd för trådlöst LAN.

Connect Station CS100 har meny på 11 språk[3].

Connect Station CS100 – viktiga egenskaper:

• Håll NFC-kameran nära Connect Station[4] så överförs foton och filmer
  • Titta på foton och filmer från olika enheter på ett enda ställe
  • Dela bilder till sociala medier[5], molnet eller en annan Connect Station
  • Skriv ut direkt från Connect Station till en trådlös skrivare[6]
  • Överför till och från minneskort[7] eller anslut kameran[1] via USB

[1]  Anslutning via PTP (Picture Transfer Protocol). Kompatibel med Canons kameror och videokameror från 2010 och framåt.
[2]  Bilder lagrade i en mapp som är kompatibel med DCIM- eller AVCHD-mappstruktur importeras.
[3]  Japanska, engelska, franska italienska, tyska, spanska, förenklad kinesiska, ryska, koreanska, traditionell kinesiska, portugisiska (Portugal).
[4]  Funktionen avser Canons kameror och videokameror som har närfältskommunikation (NFC) och stöd för Connect Station CS100.
[5]  Vissa funktioner behöver ett CANON iMAGE GATEWAY-konto. CANON iMAGE GATEWAY kanske inte finns i alla länder. Besök www.canon-europe.com/cig för mer information.
[6]  PictBridge via skrivare kompatibel med trådlöst LAN.
[7]  Titta på foton och filmer från olika enheter på ett enda ställe.

Produkt
Rek pris inkl moms (ex moms)
Säljstart
Connect Station CS100