Canon presenterar tre högkvalitativa PIXMA skrivare med allt-i-ett. Nya trådlösa modeller med stöd för AirPrint

Canon lanserar idag tre nya allt-i-ett-modeller: PIXMA MX375, PIXMA MX435 och PIXMA MX515. De nya, kompakta allt i ett enheterna har trådlös anslutning*, funktioner för att scanna, kopiera, faxa och skriva ut, snabb utskriftshastighet och nya kostnadsbesparande XL-kassetter. Modellerna ersätter PIXMA MX360, PIXMA MX410 och PIXMA MX420. PIXMA MX515 har en manöverpanel med dubbla funktioner, 6,2 cm TFT-färgdisplay och automatisk dubbelsidig utskrift.

Picture_CIG_2012.02.01_PIXMA MX375 MX435 MX515
MX375 MX435 MX515

Anslutningar
Flera anslutningsmöjligheter gör att modellerna MX435 och MX515 kan användas på ett mycket flexibelt sätt. Tack vare inbyggd Wi-Fi kan man skriva ut dokument och fotografier överallt där det finns trådlöst nätverk och stödet för Apple AirPrint möjliggör direktutskrift från iPhone, iPad och iPod Touch. Med AirPrint skriver användare snabbt, enkelt och trådlöst ut fotografier, e-postmeddelanden, webbsidor och andra dokument, utan att drivrutiner behöver installeras.

Modellen MX515 har också Ethernet-anslutning, så att man kan dela skrivarens utskrifts- och scanningsfunktioner med flera andra datorer.

Imponerande utskrift, kopiering och scanning
MX435 och MX515 håller imponerande hastigheter. ISO-hastigheterna för dokumentutskrifter är cirka 9,7 sidor/minut i svartvitt och 5,5 sidor/minut i färg. De kan också producera en ISO A4-kopia på 21 sekunder. Modellen MX375 levererar ISO hastigheter på cirka 8,7 sidor/minut i svartvitt och 5,0 sidor/minut i färg, och en ISO A4 kopia på 23 sekunder. Samtliga tre modeller har inbyggd automatisk dokumentmatare för kopiering, scanning och faxning av flersidiga jobb. Och med Super G3 höghastighetsfaxen kan man spara material på USB-minnen. MX515 sparar direkt till minneskort via inbyggda kortplatser och dokumenten kan omvandlas till PDF-filer och sparas på datorn.

Förstärkta funktioner och smart design
De nya PIXMA MX-modellerna har en kompakt FastFront-design. Det betyder att papper och bläckpatroner kan fyllas på och bytas ut på skrivarens framsida. De kan alltså placeras mot en vägg eller på en hylla och frigöra värdefullt utrymme. De nya XL FINE bläckkassetterna installeras med ett klick och kostnaden blir 50 % lägre per sida**. Snabbstarten ser till att de nya modellerna snabbt står klara för utskrift on-demand.

MX515 har en 6,2 cm TFT-färgdisplay där man kan förhandsgranska foton direkt från minneskortplatserna och enkelt se valda funktioner. Modellen har också en manöverpanel med dubbla funktioner, som ändrar utseende beroende på vilken funktion som utförs.

Smarta program
De nya modellerna innehåller flera smarta programlösningar och passar alla som vill ha det allra senaste – oavsett om det gäller utskrift från webben, eco-funktioner eller kreativa fotografier och videosekvenser i HD.

I MX515 finns programmet ECO Settings, ett nytt tillägg i Canons Solution Menu EX, som visar hur mycket papper och koldioxidutsläpp som sparas in när man använder automatisk dubbelsidig utskrift.
Via programmet Easy-WebPrint EX*** skrivs webbsidor ut precis som man önskar, utan att slösa på papper och bläck. Flera webbsidor kan alltså kombineras och skrivas ut på en enda sida via Auto Clip eller via alternativet för anpassning till sida. Det här är ett riktigt smart sätt att skriva ut innehåll från webben.

Easy-PhotoPrint EX är ett program för fotoutskrifter och kreativa projekt, till exempel kalendrar eller fotoalbum. Nya roliga filtereffekter kan användas i utskrifterna, inklusive Suddig bakgrund, Fisheye, Softfokus, Miniatyr och Leksakskamera.

Stillbilder från videosekvenser i Full HD tagna med Canons digitala systemkameror eller kompaktkameror kan också skrivas ut. Andra kreativa verktyg kombinerar flera bilder för att ge en känsla av rörelse och med verktyget layoututskrift förvandlar man små videoklipp till en tecknad serie.

Säljstart
MX375, MX435 och MX515 kommer att finnas tillgängliga runt om i Sverige från april 2012.

PIXMA MX375:
• Allt-i-ett-enhet med fax och automatisk dokumentmatare för 30 ark
• Upp till 4800 dpi, droppvolym 2 pl
• ISO ESAT 8,7 sid/min (svartvitt), 5,0 sid/min (färg)
• ISO A4-kopia: 23 sek
• Kompakt design med FastFront
• Easy-WebPrint EX för effektiv webbutskrift
• Förbättrad Auto Document Fix
• Full HD Movie Print

PIXMA MX435:
• Trådlös allt-i-ett-enhet med fax
• Elegant helsvart design med FastFront
• Automatisk dokumentmatare för 30 ark
• ISO ESAT 9,7 sid/min (svartvitt), 5,5 sid/min (färg)
• ISO A4-kopia: 21 sek
• Scanna till USB-minne utan dator
• Easy-WebPrint EX
• Full HD Movie Print
• Stöder Apple AirPrint

PIXMA MX515:
• Allt-in-ett-enhet med fax, Wi-Fi och Ethernet
• Elegant helsvart design med FastFront
• 6,2 cm TFT-display
• Automatisk dokumentmatare för 30 ark
• ISO ESAT 9,7 sid/min (svartvitt), 5,5 sid/min (färg)
• ISO A4-kopia: 21 sek
• Automatisk duplexutskrift
• Scanna till USB-minne utan dator
*Trådlös anslutning endast med modellerna PIXMA MX435 och MX515.
**Baserat på Canons rekommenderade cirkapris, jämfört med motsvarande icke-XL Canon kassett, enligt sidkapacitet ISO/IEC24712.
***Med Internet Explorer 7, 8 och 9 (för Windows).

MX375
Rekommenderat pris inkl. moms 600 kr (exkl. moms 480 kr)

MX435
Rekommenderat pris inkl. moms 800 kr(exkl. moms 640 kr)