Canon uppdaterar allt-i-ett-bläckstråleskrivarna med utökade anslutningsmöjligheter och enastående utskriftskvalitet

Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar tre nya bläckstråleskrivare med allt-i-ett för hemmet. I PIXMA MG5750, MG6850 och MG7750 läggs stor vikt vid anslutningsmöjligheterna och de kombinerar utökade moln- och Wi-Fi-funktioner med ny högkvalitativ utskriftsteknik. Nu blir det enklare än någonsin att skriva ut och dela foton och dokument.

PIXMA MG5750PIXMA MG5750
PIXMA MG6850PIXMA MG6850
PIXMA MG7750PIXMA MG7750

Molnanslutning
Modellerna skriver ut, kopierar och scannar och arbetar med många olika appar och molntjänster. Nu är de också kompatibla med Instagram™ och SlideShare™*, något som ger möjlighet att skriva ut från fler populära sociala nätverk och affärstjänster. Via PIXMA Cloud Link når användarna dessa tjänster direkt från skrivarnas pekskärmar. Ingen PC eller separat ansluten enhet behövs.

PIXMA MG5750, MG6850 och MG7750 gör det också enkelt att få åtkomst till och skriva ut direkt från många populära molntjänster, till exempel GoogleDrive™, Dropbox™, Evernote och OneDrive™, och att ladda upp scannade dokument och foton till Microsoft OneNote™**.

Alla de nya skrivarna har funktionen 'PIXMA Cloud Link Scan and Remote Print', så att ett dokument eller foto kan scannas på en skrivare och via molnet sedan skrivas ut på en annan skrivare, placerad någon annanstans. Varför inte överraska släktingarna med senaste familjebilden utskriven på deras PIXMA-skrivare, eller skriva ut ett dokument på ett annat kontor i tid till en kollegas viktiga möte, även om man själv arbetar hemifrån?

Ekomedvetna hushåll kan också minska energianvändningen via automatiskt på/av, som aktiveras när en utskrift skickas från molnet.

Direkt till utskrift, med ännu bättre kvalitet
Inbyggd Wi-Fi Direct™ gör det snabbt och lätt att ansluta smarta enheter till de nya PIXMA-modellerna för att skriva ut och scanna***. Med Wi-Fi Direct™ behövs inte någon Internetanslutning eller något lösenord. Och har man bråttom ser den inbyggda tekniken för närfältskommunikation (NFC) i MG7750 till att utskrift och scanning kan ske via appen Canon PRINT på några få sekunder – bara genom att hålla den NFC-aktiverade smarta enheten mot skrivaren.

Efter anslutning kan både foton och dokument skrivas ut direkt, i enastående kvalitet och med Canons nya bläckteknik som förstärker färgåtergivningen av foto- och dokumentutskrifter.

Kraftfull, högkvalitativ utskrift i hemmet med PIXMA MG7750
Nya MG7750 med sex bläckpatroner ersätter den tidigare PIXMA-modellen MG7550, har en kompakt och elegant design och producerar exceptionella kvalitetsresultat. Fotoskrivarens 8,8 cm pekskärm och Canons unika intelligenta peksystem underlättar både hantering och navigering. Med 6 separata bläckpatroner producerar MG7750 bilder i hög upplösning upp till 9600 dpi och med jämna graderingar – även i svartvita utskrifter.

Elegant, ansluten utskrift i hemmet med PIXMA MG6850 och MG5750
MG6850 och MG5750 med fem bläckpatroner ersätter PIXMA-modellerna MG6650 och MG5650. Nu kan alla i hemmet skriva ut både högkvalitativa bilder och viktiga dokument på ett bekvämt sätt. Båda skrivarna skriver ut från många olika molntjänster och de kan anslutas till, och skriva ut från, smarta enheter och Wi-Fi-aktiverade kameror.

De tre uppdaterade PIXMA-skrivarna har alla XL-patroner som tillval, för att kunna skriva ut mer till mindre kostnad.

PIXMA MG5750 – viktiga egenskaper:

• Kompakt allt-i-ett för utskrift, kopiering och scanning
  • Anslut och skriv ut via smartphone eller surfplatta med hjälp av appen Canon PRINT Inkjet/ SELPHY
  • 6,2 cm färgdisplay

PIXMA MG6850 – viktiga egenskaper:

• 7,5 cm färgdisplay

PIXMA MG7750 – viktiga egenskaper:

• Närfältskommunikation (NFC)
  • 8,8 cm färgdisplay och pekpanel

* SlideShare är ett varumärke som tillhör SlideShare, Inc.
** Endast tillgängligt när Canons originalbläck används tillsammans med en Canon PIXMA-skrivare.
*** Kompatibel både med iOS och Android.

PIXMA MG5750 bilder
PIXMA MG6850 bilder