Canon presenterar imagePROGRAF PRO-1000 – förstklassiga fotoutskrifter upp till A2-format

Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar imagePROGRAF PRO-1000, en ny fotoskrivare på professionell nivå som vänder sig till konstskolor, grafisk verksamhet, designers och professionella fotografer. Ett avancerat pigmentbaserat bläcksystem med 12 färger, nytt 1,28 tums skrivhuvud och ny bildprocessor innebär att imagePROGRAF PRO-1000 producerar enastående kvalitetsutskrifter upp till A2 på bara cirka sex minuter*. En ny funktion för naturtrogen återgivning säkerställer att fotografier tagna med Canons EOS kameror kan reproduceras exceptionellt noggrant. Trådlös anslutning och molnanslutning ger användarna den frihet som behövs för att skriva ut från många olika enheter och appar.

imagePROGRAF PRO-1000.jpg

Professionella, högkvalitativa utskrifter
imagePROGRAF PRO-1000 använder ett unikt pigmentbaserat bläcksystem med 12 färger, som levererar enastående kvalitetsutskrifter med utökat färgomfång. En ny serie LUCIA PRO-bläck innehåller Photo Black, Matt Black, Grey och Photo Grey, och tillsammans med ett speciellt Chroma Optimizer-bläck blir resultatet professionella, svartvita utskrifter med förbättrad svärta och enhetlig glans. imagePROGRAF PRO-1000 hjälper också till att åstadkomma utskrifter med jämna graderingar, minskad kornighet och bronseringseffekt.

Ett nytt bildbearbetningssystem – L-COA PRO – säkerställer att skrivaren avväger och blandar bläcken korrekt och placerar bläckdropparna exakt, så att fotografierna får optimal, professionell kvalitet. Skrivaren kan dessutom hantera högupplösta bilddata på 1200 ppi, som ett resultat av det större antal pixlar som dagens digitalkameror återger. Utskrifterna får alltså jämna och fina linjer.

imagePROGRAF PRO-1000 ger stort stöd för den konstnärliga friheten – hela 17 olika papperstyper med ICC-profiler som godkänts av Canon kan användas, inklusive glättat, halvglättat och matt. Skrivaren hanterar också arkproduktion upp till format A2 och högkvalitativa utskrifter upp till 17 tum.

Direktintegrering och bättre anslutningar
Canons plugin-program Print Studio Pro kan användas med imagePROGRAF PRO-1000 för att snabbt kunna skriva ut från flera avancerade redigeringsprogram, till exempel Adobe Photoshop och Lightroom. Och tack vare flera olika anslutningsalternativ kan användarna skriva ut trådlöst från många olika enheter, inklusive bärbara datorer, persondatorer, surfplattor, smartphones och kameror. Stödet för molnutskrifter innebär att foton som lagras via populära online-lagringstjänster, till exempel Dropbox och Google Drive, kan skrivas ut direkt. Genom integrering i befintliga professionella arbetsflöden gör imagePROGRAF PRO 1000 det enklare för fotograferna att skriva ut sina bilder korrekt och effektivt.

Kompakt, perfekt för studio och klassrum
imagePROGRAF PRO-1000 är otroligt kompakt och tar upp mindre utrymme än traditionella storformatskrivare – skrivhuvudet är mindre och de interna komponenterna har optimerats. Trots att den innehåller 12 bläckbehållare är måtten bara cirka 723 x 433 x 285 mm, perfekt för placering på skrivbordet, i en studio eller i ett litet klassrum.

imagePROGRAF PRO-1000 kommer att finnas tillgänglig runt om i Europa i början av 2016. Det här är den första modellen i en ny serie skrivare på professionell nivå från Canon.

imagePROGRAF PRO-1000 – viktiga egenskaper:

• Lyft fotograferingen till nästa nivå med professionella färgutskrifter
  • Storformatsutskrift upp till A2 med överlägsen kvalitet
  • Återge bildernas färger och detaljer på ett naturtroget sätt i utskrifterna
  • Trådlös utskrift och molnutskrift
  • Underlätta utskriftsarbetet med plugin-programmet Print Studio Pro

*Med Canons fotopapper Pro Platinum och inställning för utskrift med vita kanter

imagePROGRAF PRO-1000 bilder
imagePROGRAF PRO-1000 Specifikationblad [PDF, 78 KB]