Nya SELPHY CP1000 – för kreativa fotoutskrifter, var du än befinner dig

Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar SELPHY CP1000 – en kompakt fotoskrivare för kreativa foton i labbkvalitet, hemma eller på resande fot. Med SELPHY CP1000 tar det bara 47 sekunder* att skriva ut favoritbilderna direkt från kameran**, USB-minnet eller minneskortet. Skrivaren har snygg och kompakt design, en vinklingsbar LCD-skärm och kombinerar ett lättanvänt gränssnitt med exceptionell utskriftskvalitet. Med batteriet, som finns som tillval, är CP1000 den ultimata portabla fotoskrivaren.

SELPHY CP1000

Dina favoritbilder i fantastiska färger
Med avancerad sublimeringsteknik använder SELPHY CP1000 16,7 miljoner färger för att producera högupplösta foton och utskrifter med förstklassig kvalitet. Skrivaren har dessutom en automatisk bildoptimering som ytterligare förstärker blå himmel och solnedgångar, korrigerar färgstick och kontraster, tar bort röda ögon och reducerar brus. Effekten ”Slät hy” utjämnar hudtoner i bilden – perfekt för ”selfies” och gruppbilder.

Kreativa möjligheter
SELPHY CP1000 erbjuda fyra ytbehandlingar på utskriftsmaterialet - glättat för tåliga utskrifter som håller i upp till 100 år, och tre varianter med halvglättad yta som skyddar mot fingeravtryck och märken.

SELPHY CP1000 erbjuder många kreativa möjligheter och hanterar foton i vykortsformat, 50x50 som passar bilder från Instagram™ samt utskrifter i kreditkortsformat. För utskrift av ID-foton finns 43 förinställda format – perfekt för mindre kontor eller evenemang där ID-brickor snabbt måste kunna produceras. Två olika ID-bildstorlekar kan skrivas ut på ett ark och med vägledningen för inramning och skärning blir resultatet korrekt på en gång.

SELPHY CP1000 – viktiga egenskaper:

• Kompakt och portabel fotoskrivare, perfekt för både hemmabruk eller på resa
  • Snabb och enkel utskrift från kamera, USB eller minneskort
  • Hållbara utskrifter i labbkvalitet bevarar dina minnen
  • Valbar ytbehandling på standardfotopapper
  • Skapa ID-foton efter många godkända standarder

*47 sekunder för standardutskrifter 10 x 15 cm
**Med PictBridge-aktiverade kameror

Rekommenderat pris inkl. moms 1099 kronor (exkl. moms 880 kronor)
Säljstart juni 2015

SELPHY CP1000 bilder