Canon prioriterar anslutningsmöjligheter i sin senaste multifunktionella skrivare för hemkontor – PIXMA MX495

Canon, marknadsledare inom digital bild, uppdaterar skrivarserien PIXMA med PIXMA MX495. Den ersätter den tidigare modellen MX395, är framtagen för hemkontor och har omfattande anslutningsmöjligheter via Wi-Fi samt stöd för Canons förbättrade PIXMA Cloud Link – allt i en kompakt, multifunktionell bläckstråleenhet.

PIXMA MX495

Förbättrade anslutningsmöjligheter
MX495 skriver ut, kopierar, scannar och faxar. Den är prisvärd, intuitiv, har inbyggd Wi-Fi och kan anslutas till molnet.

Dela skrivaren mellan flera datorer och trådlösa enheter hemma och på kontoret och skriv ut dokument, PDF-filer, foton, e-post eller presentationer för jobb och skola på ett enkelt sätt. Kompatibilitet med Apple AirPrint™, Google CloudPrint™ och appen PIXMA Printing Solutions (som enkelt laddas ner gratis från App Store eller Google Play) innebär att oavsett vilken ansluten enhet som används hemma eller för jobbändamål, så finns det alltid ett enkelt sätt att ansluta till en skrivare och skriva ut.

MX495 kan dessutom anslutas till Canons PIXMA Cloud Link, för utskrift av dokument och bilder från molntjänster som GoogleDrive™, Dropbox™, Facebook™ och OneDrive™ – direkt från själva skrivaren. JPEG- och PDF-filer kan scannas och sparas direkt till molnkonton eller smarta enheter via appen PIXMA Printing Solutions, eller också kan viktiga arbetsdokument scannas och skickas som bilagor via e-post. MX495 stöder även anslutningspunkter (Access Point Mode), så att smartphones och surfplattor kan anslutas till skrivaren utan behov av Internet-anslutning.

Överlägsen programvara
Precis som de andra modellerna i PIXMA-serien har MX495 åtkomst till Canons program My Image Garden* – en enda plattform som kombinerar alla tidigare programvaror för PIXMA-produkterna i ett enda, lättanvänt gränssnitt och ger snabb och bekväm navigering mellan utskrifts- och scanningsfunktionerna. Programmet Easy-PhotoPrint+, som finns i appen PIXMA Printing Solutions, innehåller dessutom bildmallar, gratulationskort och kalendrar som kan designas med egna fotografier och enkelt skrivas ut.

PIXMA MX495 – viktiga egenskaper:

• FINE-kassett med droppvolym på 2 pikoliter och utskriftsupplösning 4800 dpi
  • ISO ESAT: 8,8 sidor/minut (svartvitt), 4,4 sidor/minut (färg)
  • XL-kassetter som tillval
  • Wi-Fi-anslutning och anslutningspunkter (Access Point Mode)
  • Appen PIXMA Printing Solutions
  • Kompatibel med Apple AirPrint™ och Google Cloud Print™
  • PIXMA Cloud Link (skriv ut och scanna)
  • Scanna till e-post
  • Easy-PhotoPrint+

Säljstart: mars 2015
Rekommenderat pris inkl. moms 690 kr (552 kr exkl. moms)