Nya i-SENSYS LBP7200Cdn med imponerande hastighet och högkvalitativ laserutskrift i färg

2009-02-18, Canon presenterar ett nytt tillskott i den populära serien i-SENSYS: färglaserskrivaren i-SENSYS LBP7200Cdn. Den levererar högkvalitativa A4-utskrifter i färg och i svartvitt med upp till 20 sidor per minut. Och den har inbyggd nätverkskapacitet så att mindre arbetsgrupper kan dela på skrivarens alla funktioner: färgutskrifter i hög kvalitet, snabba utskriftshastigheter och automatisk dubbelsidig utskrift.

– i-SENSYS LBP7200Cdn är ett viktigt tillskott i laserskrivarserien i-SENSYS, eftersom den är nätversklar och kombinerar imponerande hastigheter med utskrifter i färg och en kompakt design, säger Hilde Ekroll-Heurlin, produktchef på Canon Svenska AB. I den här lanseringen har vi slagit samman alla fördelar med Canons marknadsledande lasertekniker och når fram till ännu fler mindre och medelstora företag.

Funktioner:
- Kompakt färglaserskrivare
- Snabba utskrifter: upp till 20 sidor/minut i både färg och svartvitt
- Högkvalitativa färgresultat: upp till 9600 x 600 dpi med AIR, automatisk kantskärpa
- Snabb förstautskrift på 15 sekunder eller mindre
- Automatisk dubbelsidig utskrift som standard
- Energieffektiv: drar bara 7,5 W i viloläge
- Allt-i-ett-färgkassetter för underhållsfri hantering
- Kompatibel med Windows och Mac operativsystem*

Snabba högkvalitativ färgutskrifter
Imponerande utskriftshastigheter – upp till 20 sidor per minut både i svartvitt och i färg. Den nya i-SENSYS LBP7200Cdn levererar utskrifter med professionellt utseende i upp till 9600 x 600 dpi med automatisk kantskärpa. Texten är skarp och grafiken klar och färggrann. Med en förstautskrift inom högst 15 sekunder kan användarna snabbt skriva ut högkvalitativa dokument direkt från standby-läget.

Produktiv och effektiv
Automatisk dubbelsidig utskrift är standard. Pappersspill och miljöpåverkan minskar och företagen kan sänka sina papperskostnader.

På många mindre kontor står skrivaren oanvänd under långa perioder. i-SENSYS LBP7200Cdn är Energy Star-certifierad och förbrukar bara 7,5 W i viloläge – en av de mest effektiva skrivarna i sin klass. Med Canons tekniker för snabb förstautskrift sker utskriften nästan omedelbart.

Teknikerna innehåller tre unika innovationer från Canon. Först och främst Canons färgstyrenhet CAPT (Canon Advanced Printing Technology), som bearbetar dokument i hög hastighet. Därefter fixeringen on-demand som eliminerar frustrerande långa starttider och minskar strömförbrukningen dramatiskt. Och till sist den låga temperatur som krävs för att smälta S-tonern och som hjälper till att ge snabbare utmatning.

Via det inbyggda nätverkskortet kan användarna enkelt dela i-SENSYS LBP7200Cdn i en mindre arbetsgrupp. Nätverksadministratörer och användare får åtkomst till och kan övervaka enheten från en webbläsare via fjärranvändargränssnittet.

Designad för mindre och medelstora verksamheter
Höjden är bara 331 mm och i-SENSYS LBP7200Cdn får enkelt plats även i riktigt små kontorsutrymmen. Den kompakta utformningen möjliggörs tack vare en inbyggd vertikal mekanism, som är tystgående i standby-läge. Skrivaren är riktigt användarvänlig med utmatning i ett frontfack och ett kassettfack på glidskenor så att allt-i-ett-kassetterna kan bytas ut snabbt och enkelt. Den stora papperskapaciteten innebär att i-SENSYS LBP7200Cdn inte behöver fyllas på så ofta – den har en kassett som rymmer 250 ark, ett universalfack för 50 ark och som tillval en kassett för 250 ark.

Canons kassettsystem med allt i ett innebär att toner, trumma och rengöringsenhet finns i en enda förbrukningsartikel. Enkel att använda, enkel att byta ut. När kassetten byts ut förnyas alla dessa delar och garanterar kontinuerligt högkvalitativa resultat. Allt-i-ett-kassetterna återanvänds helt och hållet via Canons eget återvinningsprogram.

*Detaljer finns i specifikationerna.

Leveransstart för är i maj 2009. Rekommenderat cirkapris är 6 900 kronor inklusive moms (5 520 kr exkl. moms).

För pressmaterial och högupplösta bilder besök www.canon.se eller vår europeiska bildbank http://www.canon.se/press_centre/image_library/index.asp

För mer information, kontakta:
Hilde Ekroll Heurlin, Produktchef skrivare, scannrar och multifunktion
Direkt: 08-744 86 37, 0739-78 86 37
E-post: hilde.ekroll-heurlin@canon.se

Helen Iwefors Häggblom, Pressansvarig
E-post: helen.iwefors_haggblom@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 1,8 miljarder kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 140 000 anställda - varav drygt 15 000 i Europa - och omsätter cirka 300 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2008 investerades i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Canon är rankat som det mest miljövänliga företaget år 2007 av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA.