Redo för äventyr: Canons senaste PowerShot-modeller

Two PowerShot Cameras

PowerShot D10: Canons första vattensäkra kamera
Vattentät ned till 10 m, stötsäker från 1,22 m, köldtålig ned till -10 oC och dammsäker - den här robusta 12,1-megapixelskameran kan du ta med dig överallt. Oavsett om du surfar, klättrar, åker skridskor eller åker skidor så kommer PowerShot D10 att överleva äventyret samtidigt som den ger dig enastående foton.

Powershot D10 har massor av intelligent teknik - som Canons nya teknik för motivigenkänning, som tar hand om alla kamerainställningar åt dig. Så oavsett om du klättrar uppför ett berg eller fångar den perfekta vågen så finns det ett antal tillbehör - inklusive en axelrem och en rem med en karbinhake - som gör att du kan ha händerna fria och kameran nära. Leveransstart för PowerShot D10 är i maj 2009. Rekommenderat cirkapris är 3 900 kronor inklusive moms (3 120 kr exkl. moms).

PowerShot SX200 IS: den perfekta resekamraten!
Ska du ut och resa? Glöm inte att packa din nya PowerShot SX200 med 12,1 megapixels. Den här ultrakompakta kameran har en optisk 12x vidvinkelzoom, för fotografering av allt från havsutsikter till byggnadsdetaljer.
PowerShot SX200 IS finns i svart, blått och rött och har ett manuellt läge för fullständig kontroll, samt det nya smarta automatiska läget för perfekta foton på ett enkelt sätt. Du kan dessutom fånga de där magiska ögonblicken som HD-filmklipp (High Definition) och sedan spela upp dem på en HD-tv via den inbyggda HDMI-anslutningen. Leveransstart för PowerShot SX200 är i maj 2009. Rekommenderat cirkapris är 3 900 kronor inklusive moms (3 120 kr exkl. moms).

Canons nya PowerShot A-serie – enklare och mer intelligent än någonsin
Canon introducerar i dag de nya PowerShot A1100 IS och PowerShot A2100 IS med 12,1 megapixels, som ger alla möjlighet att ta enastående bilder. Båda kamerorna har Canons nya teknik för motivigenkänning - tillgänglig i det förbättrade enkla läget och i det nya smarta automatiska läget - vilket ger perfekta resultat utan ansträngning.
PowerShot A1100 IS och PowerShot A2100 IS har objektiv med 4x respektive 6x zoom, och dessutom Canons nya DIGIC 4-bildprocessor. Det gör båda kamerorna snabba och enkla att använda, och ger enastående, levande och detaljerade bilder. Kamerorna ersätter A1000 respektive A2000. PowerShot A1100 IS är tillgänglig i blått, rosa och silver, och PowerShot A2100 IS är tillgänglig i klassiskt svart.

För pressmaterial och högupplösta bilder besök www.canon.se eller vår europeiska bildbank, www.canon.se/press_centre/image_library/index.asp.

För mer information, kontakta:
Roel Lammers, Produktchef foto & video
E-post: roel.lammers@canon.se

Helen Iwefors Häggblom, Pressansvarig
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 1,8 miljarder kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 140 000 anställda – varav drygt 15 000 i Europa – och omsätter cirka 300 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2008 investerades i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Canon är rankat som det mest miljövänliga företaget år 2007 av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA.