Utveckla samarbeten och göra kreditavdelningen synligare står på Helene Bodlanders agenda som ny kreditchef på Canon Svenska AB

Tidigare goda erfarenhet av Canon, liksom möjligheten att jobba med ett så starkt varumärke var några av de faktorer som lockade Helene Bodlander till det nya jobbet som kreditchef hos Canon Svenska AB.

Helene Bodlander är ny kreditchef hos Canon Svenska AB. Tillsammans med sina sex medarbetare ansvarar Helene för att de avslutande delarna i säljprocessen fullföljs, såsom att betalningar kommer in, liksom att ingångna avtal efterlevs. Närmast kommer Helene från arbetet som kreditchef hos Martin Olsson Restauranghandel, och tidigare har hon även varit kreditchef hos STM Consumer Electronics.

- Canons goda rykte och välkända varumärke tillsammans med den internationella atmosfären är några av de faktorer som lockade mig till Canon, säger Helene Bodlander. Min ambition är att fortsätta att utveckla samarbetet och att skapa en närmare relation med säljorganisationen, liksom göra kreditavdelningen mer synlig, både internt och ute hos kund.

Att Canon har ett stort engagemang inom miljöområdet är något som genomsyrar hela organisationen enligt Helene.

- Det uttalade engagemanget för miljön känns genuint och det känns spännande att få lära mig mer om hur den japanska filosofin Kyosei på olika sätt sätter sin prägel på det dagliga arbetet, säger Helene.

Högupplösta bilder hittar du i vårt bildarkiv.

Helene Bodlander
Kreditchef, Canon Svenska AB
Mobiltelefon: 073-978 86 79
E-post: helene.bodlander@canon.se