Canon sätter fokus på Gävleregionen

Nya Canon Center Gävle invigs den 7 oktober och presenterar det senaste inom bild- och dokumenthantering.

Canon meddelar idag att nya Canon Center Gävle slår upp portarna och firar med en officiell invigning den 7 oktober. Canon förvärvade kontorsfackhandlaren Ströms Kontor AB i Gävle i juni och verksamheten har nu förts över till Canon Center Gävle. I samband med invigningen presenteras Canon Centers nya inriktning från produktfokus, till att bli en helhetsleverantör av såväl hårdvara som mjukvara och tjänster. Canon Center Gävle kommer därmed att ligga i framkant i Sverige med de senaste lösningarna för bild- och dokumenthantering.

Åke Mohlin, har nyligen tillträtt rollen som VD för nya Canon Center Gävle. Åke Mohlin har gedigen branscherfarenhet och har haft olika positioner inom Canon under de senaste åren. Han kommer närmast från rollen som säljchef på Canon Center Västerås. Den stora nysatsningen i Gävle ligger i linje med den potential för helhetslösningar som Canon ser i Gävle-Sandviken.

- Vi är glada över att nu kunna visa det senaste inom bild- och dokumenthantering för våra befintliga och potentiella kunder i Gävleområdet. Vår ambition är att vara en långsiktig partner till våra kunder och verkligen bidra till att effektivisera deras verksamhet. Gävle-Sandviken är en viktig region för oss med stora möjligheter och vår målsättning är nu att bygga vidare på den gedigna plattform vi har och växa ytterligare tillsammans med våra kunder, säger Åke Mohlin, VD Canon Center Gävle.

Ströms Kontor AB har sedan många år framgångsrikt representerat Canon i regionen. Samtliga nio anställda, inklusive en av de tidigare ägarna, har följt med till Canon Center Gävle. Under invigningsdagen den 7 oktober kommer Canon Center Gävles nya lösningar presenteras av Canons produktchefer på seminarier och i demostationer i den ombyggda butiken. För mer information om dagens program, vänligen kontakta VD Åke Mohlin enligt nedan.

Åke Mohlin,
VD Canon Center Gävle