Christoffer Bohrn ny produktchef hos Canon

Canon Svenska har anställt Christoffer Bohrn som produktchef för affärsområdet Papper och Förbrukning. Han kommer att ansvara för inköp och marknadsföring av produktsortimentet gentemot återförsäljare. Christoffer kommer närmast från Canon Center, City, där han under de senaste tre åren varit säljare inom Professional Print.

Christoffer Bohrn är civilingenjör med examen inom Grafisk teknik från KTH i Stockholm. Han har under åren skaffat sig en gedigen bakgrund inom den grafiska sektorn och bland annat drivit egen verksamhet inom den grafiska branschen. Under de tre senaste åren har han arbetat framgångsrikt som säljare inom Professional Print på Canon Center, City.

Christoffer tillträdde nyligen som produktchef för affärsområdet Papper och Förbrukning. I sin nya tjänst ansvarar han för inköp och marknadsföring av produktsortimentet gentemot återförsäljare, samt ansvarar för kvalitetssäkring av produkterna och förnyar och förändrar sortimentet vid behov.

– Vi ser just nu en ökning av försäljningen vilket förklaras av tre framgångsfaktorer, säger Christoffer Bohrn. Dels ökar storformatsmedia närmast lavinartat, vilket är kopplat till vår framgångsrika försäljning av storformatsskrivare, dels är det papper till färgkopiatorer som ökar, vilket är spännande då det ställer utökade krav på media, och dels finns en stor fokus på media till s/v utskrifter där vi har som mål att dubbla försäljningen inom tre år.

Högupplösta bilder hittar du på www.canon.se/bildarkiv

Bertil Widmark
Marknadsdirektör CBS
E-post: bertil.widmark@canon.se