Canon ger amatörfotografer möjlighet att lära sig av proffsen

Inför kommande helgdagar och sommarsemester investerar många amatörfotografer i en digital systemkamera. För alla som vill få ut mer av sitt fotograferande erbjuder Canon nu kvalitativa grundkurser med inspirerande fotografer som kursledare.

I Canons Fotoskola får kursdeltagarna en ordentlig genomgång av grunderna för fotografering med digitala systemkameror. Erfarna och inspirerande kursledare förklarar varför man använder olika objektiv och reder bland annat ut begreppen slutartid, bländare och ISO-tal.

– Intresset för foto och digitala systemkameror har ökat markant de senaste åren, säger Roel Lammers, produktchef för foto på Canon Svenska. Avancerad utrustning innebär nya kunskapsbehov och en ökad efterfrågan på fotokurser. Därför väljer vi nu att utöka antalet kurstillfällen för vårens och sommarens grundkurser.
Emelie Ohlsson, som driver en av Sveriges största fotobloggar, leder kurserna i Stockholm, Malmö och Sundsvall. Hon är en populär bröllops- och familjefotograf och har vid 23 års ålder redan hållit över 100 fotokurser. I Göteborg är Viktor Sundberg, passionerad fotograf sedan 1998, kursledare. Naturbilder är hans specialitet även om han under åren utfört en mängd varierande fotouppdrag.

Varje kurstillfälle är tre timmar långt och har plats för runt 25-30 deltagare, vilket ger utrymme för frågor och diskussion. Efter avslutad kurs får deltagarna med sig användbart kursmaterial så att de kan fortsätta utvecklas. Till hösten kommer Canons Fotoskola att utvecklas och utvidgas, både vad det gäller kursinriktningar och kursorter. Nytt kursschema och nya kurser kommer i juni.

För mer information, kontakta:

Roel Lammers, Produktchef foto
E-post: roel.lammers@canon.se

Helen Iwefors Häggblom, Pressansvarig
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se

Canons Fotoskola
Plats: Göteborg, Malmö, Stockholm, Sundsvall.

Lanseringspris: 495 SEK inklusive moms, i priset för kursen ingår kursmaterial och lättare tilltugg.
Tid: Varje kurstillfälle är tre timmar långt. Första kurstillfället i Stockholm är 9 maj, i Malmö 9 maj, i Göteborg 10 maj och i Sundsvall 31 maj. Under våren erbjuder Canon 17 kurstillfällen. För ytterligare information besök www.canon.se/fotoskolan

Antal: Runt 25-30 deltagare per kurstillfälle.

Anmälan: Kursen går att köpa via Canons hemsida, där det också går att köpa presentkort för att ge bort kursen i present.