Canon kammade hem guldet på Green Apple Awards för sitt återvinningsprogram för servicekassetter

Canon, marknadsledare inom digital bild, meddelar att de fått 'Gold Award' för sitt återvinningsprogram för servicekassetter vid International Green Apple Awards for Environmental Best Practice 2015.

Green Apple award_Image_FINAL.jpg Green Apple award logo_Image_FINAL.jpg
Från vänster: Yuichi Kondo, Emma Hope och Pavlin Matia, hållbarhet och servicekassetter,, tar emot utmärkelsen Green Apple för Canon

Utmärkelsen delades ut vid en prestigefylld tillställning i Underhuset på Westminster Palace, London.

De internationella utmärkelserna Green Apple Environment Awards ingår i en kampanj som varje år uppmärksammar, belönar och främjar bästa miljömässiga initiativ runt om i världen. Canons återvinningsprogram återvinningsprogram för servicekassetter valdes ut bland över 500 bidrag och tilldelades Gold Award.

– Det är fantastiskt att få ett erkännande för allt våra kunder bidragit med till vårt återvinningsprogram för servicekassetter. Programmet har förbättrat resurseffektiviteten och minskat miljöpåverkant för våra tillverkningsprocesser av servicekassetter, säger Linda Elmén Nordisk miljöchef för Canon Sverige. 1990 blev vi världens första företag som upprättade ett globalt återvinningsprogram för servicekasetter, och sedan dess har vi samlat in och återvunnit över 344 000 ton kassetter globalt, något som minskat koldioxidutsläppet med mer än 502 000 ton.

I år firas 25-årsjubileet för Canons återvinningsprogram för servicekassetter, återvinningsprogram för servicekassetter. Programmet är kostnadsfritt för kunderna och finns nu i 24 länder runt om i världen, varav 18 i Europa.

Information om Canons återvinningsprogram kommer att finnas i 'The Green Book Work of Reference 2015 for environmental best practice projects of significant environmental merit' och den publiceras av The Green Organisation.

Kunder får information om hur de ska återvinna sina servicekassetter genom att besöka Canons recycling website. För bästa utskriftsresultat rekommenderar Canon alltid sina egna tonerkassetter. Mer information om Canons återvinningsprogram finns på 25th anniversary recycling website.