Helen Iwefors ny PR-ansvarig på Canon Svenska

Med bakgrund inom kosmetikabranschen har Helen gedigen erfarenhet av PR och marknadsföring mot konsumenter. I rollen som PR-ansvarig på Canon Svenska blir det en utmaning att lära känna en ny bransch och utveckla relationerna med den del av journalistkåren som bevakar produkter och lösningar för såväl företagsmarknaden som den grafiska industrin.

Canon Svenska AB har anställt Helen Iwefors som ny PR-ansvarig. Helen kommer närmast från The Body Shop Svenska AB där hon arbetat sedan 2001, närmast i en tjänst som projektledare på PR- och marknadsavdelningen. Helen har en fil.kand. i medie- och kommunikationsvetenskap från Mittuniversitetet i Sundsvall, samt har läst projektledning på Berghs School of Communication.

- En spännande utmaning för mig blir inriktningen mot företag och den grafiska branschen, samt att lära mig mer om produkter och lösningar inom utskrifts- och dokumenthentering. I likhet med The Body Shop är Canon ett företag som tar socialt ansvar genom samarbeten med bland annat WWF, Röda Korset och den svenska organisationen Friends, något som jag känner extra starkt för.

Helen tillträdde sin nya tjänst den 27 februari.

Högupplösta bilder hittar du i bildarkivet. 
För ytterligare information, kontakta:

Madelene Axelson, Manager Corporate Communications
Canon Svenska AB
Tel: 08-744 85 35, mobil 073-978 85 35
E-post: madelene.axelson@canon.se
 
Företaget Canon
Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2023 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 248 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2005 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.  

spacer
					image

Nyheter