Canons vinterkampanj går i lyxig Hollywood-anda

Canon och Sandrew Metronome lanserar en gemensam vinterkampanj, kallad "Hollywood VIP", som spelar på upplevelser och minnen. Till kampanjen är en tävling knuten där vinnaren får åka till Hollywood på en lyxig VIP-weekend.

Den 25 november lanserar Canon och Sandrew Metronome en gemensam kampanj, "Hollywood VIP". Kampanjen marknadsförs direkt i butik hos 450 utvalda återförsäljare i hela landet, samt via en särskild mikrosajt på Canons hemsida. Kampanjen har också skräddarsytts med koncept exklusivt framtagna för Expert och SIBA.

Kampanjperioden sträcker sig till den 13 januari. Alla som under perioden köper en valfri Canon kompaktkamera, videokamera eller skrivare för minst 990 kr får två biobiljetter på köpet. Biljetterna gäller till filmerna Solstorm,  Lilla Spöket Laban Spökdags, Beowulf, I am Legend, We own the night, Asterix och Olympiaden, och Morgan Pålsson – världsreporter.

Dessutom kan alla deltagare anmäla sig till en tävling om en lyxig och glittrande Celebrity Weekend i Los Angeles. Priset inkluderar flygbiljett Stockholm - Los Angeles, tre nätter på hotell med frukost, exklusiv V.I.P. tour på Warner Brothers Studios samt en V.I.P. tour till några av Hollywoodstjärnornas hem.

Specialkampanjen hos Expert innebär att kunderna, förutom ovanstående, kan vinna biljetter till galapremiären av Morgan Pålsson - världsreporter. Hos SIBA kan man vara med och tävla om en filmupplevelse där vinnaren får tillgång till en hel biosalong för sina vänner och familj.

– Samarbetet med Sandrew Metronome känns väldigt spännande och helt rätt för Canon, med bild, film och upplevelser som stor gemensam nämnare. Målgruppen som vi vill nå är hela familjen, vilket återspeglas i valet av kampanjprodukter samt urvalet av filmer. Våra butikskampanjer runt jul har varit mycket uppskattade bland både återförsäljare och slutkunder tidigare år, och vi hoppas att även årets koncept ska falla många i smaken, säger Magnus Nilsson, Marknadschef på Canon Consumer Imaging.

För att vinna Hollywood-resan finns tävlingsfoldrar att ladda ned på www.canon.se.

Reklambyrå är Momentum, arbetsgruppen består av Anders Skagerfält, projektledare, Max Piltz, copywriter och Dan Fredriksson, AD.


För mer information, kontakta:
Magnus Nilsson, Marknadschef på Canon Consumer Imaging
Canon Svenska AB
Direkt: 08-744 86 74
E-post: magnus.g.nilsson@canon.se  

Helen Iwefors, PR-ansvarig
Canon Svenska AB
Tel: 08- 744 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

 

Företaget Canon
Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och gra-fisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget mark-nadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande ked-jor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2000 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsom-spännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 115 000 anställda – varav drygt 15 000 i Europa – och omsätter cirka 223 miljarder kronor. Ca 8,3 % av omsättningen år 2006 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpas-sade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Rankad som det mest miljövänliga företaget av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA. 

spacer
					image