Josefina Levin ny personalchef på Canon Svenska

Josefina Levins gedigna bakgrund inom HR-området kommer väl till pass när det nu är dags för Canon Svenska att implementera ett nytt HR-system. Att fokusera på och vårda miljöengagemanget i organisationen utgör en annan viktig del av arbetet.

Josefina Levin tillträder i dagarna som ny personalchef för Canon Svenska AB, efter en avslutad period som föräldraledig. Hon kommer närmast från en tjänst som Head of Human Resources på 3G Infrastructure Services AB där hon arbetade i tre år. Dessförinnan var hon Vice President Human Resources på företaget Iquity Systems.

- Det ska bli utmanande och spännande att arbeta på Canon. Canon har ett starkt varumärke och miljön känns både modern och kreativ, säger Josefina Levin. Dessutom har Canon en internationell atmosfär som tilltalar mig.

Human Resources är en funktion som alltid måste arbeta parallellt med företagets affärer, menar Josefina. En av de första utmaningarna blir därför att sätta sig in Canon Svenskas affärsmål och hur HR-arbetet kan stödja dessa. Dessutom håller Canon just på att implementera en HR-modul i sitt affärssystem, ett arbete som Josefina kommer att ansvara för.

Canon har också ett stort engagemang inom miljöområdet och där drivkraften bygger på den japanska företagsfilosofin Kyosei. Det betyder att leva och arbeta tillsammans för allas bästa, och är ett synsätt som genomsyrar hela organisationen.

- Jag har observerat Canons engagemang för miljön, och har själv arbetat mycket med miljöfrågor på mina tidigare arbeten, säger Josefina. Det känns oerhört inspirerande att få ta en aktiv roll i miljöengagemanget på Canon, både när det gäller naturen och arbetsmiljön.

Högupplösta bilder hittar du på www.canon.se/bildarkiv

Josefina Levin
Personalchef
E-post: josefina.levin@canon.se