Mårten Olsson ny produktchef för Small Office på Canon Svenska

Med 14 års erfarenhet av branschen är Mårten Olsson väl rustad att leda arbetet med försäljning mot småföretag. Många nya produkter och tekniker kommer att lanseras under året, och en av uppgifterna för Mårten blir att förbättra kommunikationen och göra säljarnas vardag lite enklare.

Canon Svenska AB har utsett Mårten Olsson som ny produktchef för affärsområdet Small Office inom CBS (Canon Business Solutions), som innefattar produkter riktade mot mindre kontor och avdelningar, såsom skrivare, projektorer, faxar och enklare copyprinters. Mårten har arbetat inom Canon i sex år, närmast som Key Account Manager på Canon CCI (Canon Consumer Imaging). Dessförinnan arbetade Mårten som försäljningschef på Canon Center City och har gedigen erfarenhet från försäljning inom branschen . I sin nya tjänst som produktchef kommer fokus till en början ligga på att förenkla rutinerna för säljpersonalen och skapa marknadsaktiviteter riktade direkt mot slutkunderna.

Högupplösta bilder hittar du i bildarkivet.

Mårten Olsson
Produktchef Small Office
Tel: 08-744 86 88, mobil 073-978 86 88
E-post: marten.olsson@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2023 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 248 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2005 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.