Canon fortsätter satsa i Östergötland med etablering i Motala

Den 17 februari öppnas ett nytt Canon Center i Motala-centrum.

Canon meddelar idag att företagets 29:e Canon Center kommer att öppnas i Motala den 17 februari. Canon finns sedan tidigare representerat med egna Canon Center i Linköping och Norrköping och i och med öppnandet i Motala stärker företaget ytterligare sin närvaro i Östgötaregionen.

- Östergötland är en viktig region för Canon och vi märker en stor efterfrågan på våra produkter och lösningar här. Etableringen av Canon Center Motala är en del i vår offensiva satsning på området, och är helt i linje med vår målsättning att vara representerade i alla viktiga regioner i Sverige, säger Robert Wigren, Marknadschef Canon Center.

Ansvarig för etableringen av Canon Center Motala är Johan Ekberg, som med framgång även driver och är VD för Canon Center i Linköping sedan 4 år. Johan arbetade dessförinnan på Canon Svenska AB under 10 år.

- Det känns roligt att kunna stärka vår närvaro i Motala genom att öppna ett lokalt Canon Center, säger Johan Ekberg. Företagen i området har nu tillgång till Canons marknadsledande produktutbud på hemmaplan, och vårt mål är att bli den mest uppskattade lokala samarbetspartnern för dokumentlösningar.

Den 17 februari invigs Canon Center Motala. Kunder och potentiella kunder kommer att bjudas in till de nya lokalerna på Kyrkogatan vid Stora Torget, för att träffa Canon och få möjlighet att se och testa det senaste inom dokumenthantering.

Canon Center kommer i och med etableringen i Motala att finnas representerade på tre orter i regionen. Linköping, Norrköping och Motala. Totalt omsätter Canon Center i Östergötland ca 100 miljoner och har 30 anställda.

Johan Ekberg
VD Canon Center Motala/Linköping