Office Document i Östersund AB blir partner till Canon

Canon och Office Document i Östersund AB inleder ett partnerskap, som en del av Canons satsning att utveckla samarbeten med partners för att kunna tillgodose marknadens allt mer växande behov.

Office Document i Östersund AB har tecknat ett partneravtal med Canon och stärker sin lokala närvaro i Jämtland och Härjedalen. Office är ett starkt varumärke i Östersund med omnejd och avtalet är ett viktigt strategisk partnerskap för att befästa sin närvaro och visa sitt lokala engagemang.

– Det känns otroligt kul att ingå detta partnerskap med Canon. Det betyder att vi stärker oss ytterligare i regionen och får ett ännu bredare erbjudande till våra kunder och partners. Vi har länets nöjdaste kunder i branschen enligt Custice och vi arbetar långsiktigt för att fortsätta ha det så. Avtalet med Canon är ett bevis på just detta och kommer leda till att våra kunder kommer vara än mer nöjda i framtiden, säger Jerry Moe, VD på Office Document i Östersund.

Office Document i Östersund vänder sig till konsumenter, små eller större företag samt organisationer och levererar helhetslösningar för dokumenthantering. De har idag 18 anställda och man kommer i och med partneravtalet nyanställa en säljare till Office-kontoret som kommer vara dedikerad Canon. Samtidigt vidareutbildas just nu samtliga lokala tekniker.

– Vi på Canon är stolta över att få in en respekterad och framstående spelare i vår familj av återförsäljare. För Canon innebär avtalet ett långsiktigt, strategiskt viktigt partnerskap som stärker Canons erbjudande lokalt och att vi bättre kan möta marknadens växande behov med våra lösningar inom dokument- och utskriftshantering, säger Mikael Brittberg Partner Channel Director på Canon.