Auktionen med fotbollsstjärnornas bilder blev en succé - drog in 62 000 till Röda Korset

Auktionen med fotbollsstjärnornas bilder blev en succé. Canons och Röda Korsets projekt "The Other Side of Football" drog in över 62 000 kronor till Röda Korset.

Fotogafier från Canon och Röda Korsets projekt "The Other Side of Football" har under den senaste veckan auktionerats ut till högstbjudande på
Tradera.com. Efter att alla auktioner avslutats uppgick den totala insamlade summan till 62 357 kronor. Pengarna går oavkortat till Röda Korsets
verksamhet.

Nancys bild på Svennis drog in mest!
Nancy Dell'Olios bild på "Svennis" i öknen var den bild som drog in mest pengar, hela 20 600 kronor! På en hedrande andra plats kom Henrik Larssons
fötter som inbringade 12 600 till Röda Korsets verksamhet, och Zlatans bild av sitt "nya hem" Turin drog in 8 751 kronor.

Så här blev samtliga slutpriser
Nancy Dell'Olio: 20 600 kr
Henrik Larsson: 12 600 kr
Zlantan Ibrahiovic: 8 751 kr
Francesco Totti: 4 100 kr
Wayne Rooney: 3 800 kr
Lauren/Cole: 3 150 kr
Pavel Nedved: 1 675
Hanna Ljungberg: 1 525 kr
Malin Moström: 1 325 kr
Olof Mellberg: 1 225 kr
Markus Rosenberg: 965 kr
Phillip Cocu: 840 kr
Victoria Andersson: 770 kr
Kennet Andersson: 546 kr
Erik Edman: 485 kr

Om projektet
"The Other Side Of Football" är ett unikt samarbete mellan Röda Korset och Canon och över 100 av Europas största fotbollsprofiler har deltagit, såsom
Zlatan Ibrahimovic, Thierry Henry, Ruud van Nistelrooy, Ashley Cole, Henrik Larsson, Lennart Johansson och Nancy Dell'Olio.

Temat för "The Other Side Of Football" är "inspiration" och bilderna visar vad som inspirerar till framgång inom fotbollen eller i livet. Bilderna har
sammanställas till en fotoutställning och en bok. Utställningen pågår, förutom i Stockholm, också i Amsterdam, Bryssel, Köpenhamn, London, Milano,
Moskva och Paris. I Stockholm pågår utställningen i Kungsträdgården till och med den 28 maj.

Projektet syftar till att samla in pengar till Röda Korset i de länder där utställningen visas och samtidigt ge inspiration till alla att uttrycka sin
egen kreativitet med hjälp av lättillgänglig digital bildteknik från Canon (fotbollsprofilerna har fått tillgång till en Canon Digital IXUS 40 att
fotografera med).

För ytterligare information eller bildmaterial, vänligen kontakta:
Ulrika Freidlitz
Tel: 08-744 85 30 / 073-978 85 30
E-post: ulrika.freidlitz@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och professionell tryckerimarknad genom franchisingkedjan Canon Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 1682 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav 11 000 i Europa – och omsätter cirka 240 miljarder kronor. 8,1 % av omsättningen år 2004 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Mer information om Canon finns på www.canon.se