Canon Svenska rekryterar marknadsdirektör

Anders Hannola, med 23 års erfarenhet från HP, får övergripande ansvar för Canons samtliga produktområden i Sverige. Hans huvuduppgift blir att bibehålla Canons marknadsledande position inom digital bild och stärka företagets positioner inom övriga områden.

I mitten av januari tillträdde Anders Hannola som marknadsdirektör för Canon Svenska.  Anders Hannola har gedigen branscherfarenhet med 23 år på HP i olika roller inom marknad och försäljning, senast som försäljningsdirektör för skrivardivisionen mot storkund. Tidigare har Anders Hannola varit stationerad både i Tyskland och i USA, som europeisk respektive global marknadschef inom skrivardivisionen.

- Under mina många år på HP har jag alltid haft stor respekt för Canon, säger Anders Hannola. Nu när jag är här imponeras jag av alla entusiastiska medarbetare och den starka drivkraften inom företaget. Canon är ett fantastiskt spännande företag med innovationer som är med och formar framtiden. Jag är övertygad om att Canons stora fokus på forskning och utveckling har bidragit till att Canon kunnat behålla sin framstående position inom digital bild- och dokumenthantering.

Rollen som marknadsdirektör är ny i Canons svenska organisation och Anders Hannola har nu övergripande ansvar för samtliga produktområden.

Anders Hannola fortsätter:
- Min huvuduppgift är att se till att Canon bibehåller sin marknadsledande position inom digital bild och att företaget stärker sina positioner inom övriga produktområden. Canon har en bred och intressant produktportfölj och vi är väldigt duktiga på produktförsäljning. Vi har även starka tjänste- och lösningserbjudanden som vi kommer lyfta fram för att tillföra ännu mer kundnytta. Canon har mycket direktkontakt med slutkund och det är en väldigt bra förutsättning för att kunna erbjuda kunder lösningar anpassade efter deras specifika behov.

För pressmaterial och högupplösta bilder besök vår bildbank http://www.canon.se/press_centre/image_library/index.asp

För mer information, kontakta:
Helen Iwefors Häggblom, Kommunikationschef
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se