OnTrackImaging dokumentärfilmas med senaste tekniken från Canon

Stockholm, 1 november 2010. På uppdrag av Canon filmar fotografen David Bicho årets tågmässa OnTrackImaging i realtid. På plats delar han med sig värdefulla tips om filmproduktion med digitala systemkameror.

Mellan den 2 - 12 november arrangeras OnTrackImaging 2010, en mässa för den fotografiska och grafiska branschen, som med tåg kommer att besöka åtta olika städer i Sverige. Nytt för i år är att mässan filmas av David Bicho med Canon EOS, som har den senaste tekniken inom filmning med digitala systemkameror. Detta innebär att besökaren kan se dagsdokumentären inom 24 timmar på www.ontrackimaging.se, vilket ger ett unikt mervärde för besökaren.

-  Genomslaget för filmning med digitala systemkameror har varit enormt och kräver nya kunskaper, säger Per Karlsson, säljansvarig för yrkesfotografi, Canon Svenska.  Därför är det extra roligt att erbjuda besökarna möjlighet att ta del av David Bichos värdefulla tips. Dagsdokumentärerna kommer också att vara ett underlag för den reklamfilm som vi levererar till SJ-Event.

David Bicho, som gör denna film på uppdrag av Canon, är reklam- och modefotograf med lång erfarenhet från filmbranschen. Han arbetar i en studio på Södermalm i Stockholm och håller regelbundet kurser i ljussättning. Inom kort kommer han dessutom att hålla en större utbildning för professionella stillbildsfotografer som vill utöka sin verksamhet med rörlig film. http://www.ontrackimaging.se/video/

-  Det är jättespännande att vi har fotograf David Bicho med oss under tågresan, fortsätter Per Karlsson.  I vår utställningsvagn kommer David Bicho producera och redigera film i realtid. Dessutom kommer han att hålla i seminariet ”Redigering av filmat material från EOS”, ett seminarium som visar hur redigering går till med programvara tillgänglig för alla.

För mer information, kontakta:
Helen Iwefors Häggblom, Pressansvarig
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se