Canon Europe anlitar mediebyrån PHD i EMEA-regionen

Canon Europe har anlitat en ny mediebyrå, PHD. Samarbetet sker på bred front och gäller för Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA-regionen). För Canon innebär samarbetet att man får ett väletablerat nätverk över hela EMEA som ytterligare kan stärka Canons expansionsplan på nya marknaden i regionen och strävan att bli ett topp-100 varumärke på global nivå.

- Canon arbetar med att utveckla affärsområdet för Imaging i hela EMEA och behöver stöd från en mediabyrå som har för regionen relevant erfarenhet och kan hjälpa oss att flytta fram positionerna, säger Madelene Axelson, Kommunikationschef på Canon Svenska. Vi är övertygade om att PHD blir en stark partner för Canon.
För detta krävs en samarbetspartner med bred räckvidd och djupgående erfarenheter. Samarbetet med PHD kommer att innefatta medieplanering och medieköp för de tre affärsområdena; Corporate, Consumer Imaging och Business Solutions.
- Vi är oerhört glada över att Canon valde oss. Det är en möjlighet för våra team att arbeta med ett varumärke i världsklass som verkligen värdesätter nytänkande och innovation, säger Dominique Prewitt, MD för PHD Sverige.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Helen Iwefors Häggblom, Pressansvarig
Canon Svenska AB
Direkt: 08-744 85 30
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se


Företaget Canon

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 1800 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 140 000 anställda - varav drygt 15 000 i Europa - och omsätter cirka 300 miljarder kronor. Ca 9 % av omsättningen år 2008 investerades i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Canon är rankat som det mest miljövänliga företaget av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA.

spacer
					image