Canon satsar på svenska modebranschen

Sedan fyra år tillbaka samarbetar Canon med modeveckorna i London, Paris och Milano. I år blir även Mercedes-Benz Fashion Week i Stockholm en del av Canons långsiktiga satsning på mode. Partnerskapen har vuxit fram ur den naturliga kopplingen mellan foto och mode.

 Canon är marknadsledare inom digital bild och har sedan flera år ett samarbete med de internationella modeveckorna i London, Paris, Milano och Moskva. För första gången kommer Canon nu även att medverka under Mercedes-Benz Fashion Week i Stockholm som går av stapeln 28-30 januari 2013.
Partnerskapet innebär bland annat att Canon förser pressrummet på Mercedes-Benz Fashion Week med skrivare samt har personal på plats som ger pressen möjlighet att bekanta sig med de senaste produkterna inom digital bild. Vidare kommer modeveckans två officiella fotografer att förses med kameror från Canon.

– Canon är sedan tidigare partner till flera europeiska modeveckor men det här är första gången som vi är delaktiga i Mercedes-Benz Fashion Week i Stockholm, säger Eva Albinsson som är kommunikationschef på Canon. Vi tycker att det ska bli spännande då vi genom vårt samarbete får möta en publik som delar vår passion för mode och fotografi. Modeveckorna skapar en arena där vi och våra produkter hör hemma. 
Mercedes-Benz Fashion Week i Stockholm tillhör norra Europas mest betydelsefulla modearrangemang och arrangeras två gånger per år. Canon har även som en del i sin modesatsning medverkat på ELLE-galan i Stockholm tidigare i år.


För pressmaterial och högupplösta bilder besök vårt pressrum: http://www.canon.se/About_Us/Press_Centre/index.asp
 
För mer information, kontakta

Eva Albinsson, Kommunikationschef
Canon Svenska AB
Direkt: 08-744 85 30
E-post: eva.albinsson@canon.se

Gunilla Tjärnberg, Presskontakt
Canon Svenska AB
Direkt: 08-744 85 13
E-post: gunilla.tjarnberg@canon.se

spacer
					image