EOS 5D Mark IV

För fotografer på jakt efter den perfekta bilden – EOS 5D Mark IV

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar det senaste tillskottet i den legendariska EOS 5D-familjen – den hett efterlängtade EOS 5D Mark IV. Serien EOS 5D är känd för att ge människor möjlighet att berätta viktiga historier, och har fångat många av världens mest betydelsefulla historiska ögonblick. EOS 5D Mark IV efterträder EOS 5D Mark III och designen bygger på fotovärldens direkta feedback för att skapa den hittills mest mångsidiga EOS-kameran. Den har en 30,4 megapixels CMOS-sensor med brett omfång, höghastighetstagning med 7 bilder per sekund, intern 4K-filminspelning och inbyggd Wi-Fi och GPS. Den kombinerar hastighet och upplösning med enastående kapacitet i svagt ljus och filmfunktioner. EOS 5D Mark IV är också den första EOS-kameran med det innovativa filformatet Dual Pixel RAW, som innebär att fotograferna kan finjustera bilderna i efterbearbetningen genom att justera eller korrigera skärpepunkten, ändra bakgrundsslöja eller minska ljusslöjor.