EOS 5DS R

Canon revolutionerar upplösningen med EOS 5DS och EOS 5DS R

Canon, marknadsledare inom digital bild, utökar EOS-systemet med en helt ny typ av systemkameror i fullformat med ultrahög upplösning – nu lanseras modellerna EOS 5DS och EOS 5DS R. Kamerorna bryter ny mark för 35 mm-sensorer och har den högsta upplösningen någonsin i en fullformatssensor: 50,6 megapixlar. Med oöverträffad kvalitet ger de här kamerorna en exceptionell kombination av upplösning, svarsvillighet och hållbarhet, oavsett om det gäller landskapsfotografering, arkitektur, senaste modet eller porträtt – både för personligt bruk eller professionellt. EOS 5DS R ger bilderna den allra högsta detaljåtergivningen då kameran är utrustad med ett low pass cancellation-filter som maximerar sensorns upplösning och synliga bildkvalitet. Canon presenterar samtidigt EF 11-24mm f/4L USM, världens vidaste, raktecknande vidvinkelzoom* – den perfekta följeslagaren till landskaps- och arkitekturfotografer.